lørdag den 11. maj 2019

På tur til Nordjylland.

Erik var stadig indlagt og jeg prioriterede at tage på tur med Gitte i denne uge. Det har været planlagt og booket siden februar.

Vi kørte mod nord... Ad motorvejen...
Vejret var omskifteligt!
Vi fik heftige haglbyger mellem solstrejf og blå himmel.

Det kan vist nærmest kaldes vinterferie.....
i Maj... 6.5.2019!

Der var tid til en omvej, før vi kunne få hytten.

Jeg ville gerne besøge Hyggestrik.
Med hjælp fra Google Maps fandt vi ad små veje frem til atelieret.

Der ér hyggeligt!
Lone Kjeldsen tager imod med et stort smil og vi fik en god garnsnak.
Jeg har flere af hendes mønstre. Har strikket To sider af samme sag.

Havde lyst til at strikke nogle sommerbluser.

Prøvede flere modeller.

De ligger strikket op, så man kan mærke struktur og kvalitet.
OG prøve hvilket design der klæder/passer en bedst.
Jeg købte garn til Hør nr 5
Købte mønstret sidste år, men kom aldrig videre..

Valgte den grå og hvid, synes det giver en lettere udtryk til en sommerbluse.

Fik en dejlig stor projektpose til garnet...

Også Hør nr 7 kom med i posen.. i en skøn petrol... Den råbte efter mig!

Glæder mig til at strikke dem. Der er fine tekniske finesser ..




Vi fortsatte mod Frederikshavn. Handlede i Føtex..
Her kunne jeg fra p-pladsen se, at de var ved at rive min gamle skole ned (Ørnevejens Skole) Der skulle være boliger.
Den ældste røde del var fredet og der bliver bygget om i den stil.

Ud til Nordstrand Camping og få nøgle mm til hytten.

Vi flyttede ind.
Noget råkoldt, så varmeapparatet blev skruet op.

Varme drikke og tæpper om benene...
Mens vi kiggede ud...

Det haglede helt vildt!

Pyt... Hvis vi så kunne få godt vejr de næste dage.

4 kommentarer:

  1. Åh så dejligt at komme lidt afsted selvom det var ret vinterlig. Skønt at få garnsnak og få købt lidt hygge i nøgler. Glad for at du kan nyde gode dage. Fortsat god bedring til Erik🙏♥️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så dejligt med en pigetur! Med varm kakao og tæpper, kan man klare meget...
      Tak... vi håber det bedste.

      Slet
  2. Det var ikke det mest indbydende vejr sidste uge bød på. Havde helt glemt hvad det vil sige af afrime bilruder etc.
    Hvilke lækkerier du der skal have på pindene. Vejrudsigten, hvis den holder taler om dejlige temp. og lidt mere stille vind. i den nærmeste fremtid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde kigget på forudsigelserne og medbragt vinterjakke, handsker og pandebånd... De kom i brug!
      Nu må det godt blive maj vejr; lunt og behageligt. Jeg er jo ikke til hedebølger!
      Glæder mig til at strikke de fine hørbluser. Hør er så behageligt at have på.

      Slet