fredag den 12. juli 2019

Bredstrikker!

Strikkeprøven sagde 24m på p3.
Og jeg strikkede løs....

Og den sad pænt set i spejlet...

Man skal tage det alvorligt, når gemalen siger: "Den sidder ikke pænt bag på!"

Faktisk var jeg enig med ham...

Den flaner ude i siderne...
Raglanen sidder for langt ude...

Jeg havde også udfordringer med at få den rette dybde på ærmegabet.
Strikkede 4 omgange ekstra.

Kom i tanke om, at jeg havde læst om begrebet "bredstrikker"

Så jeg startede forfra og nu på p 3,5.

Jeg valgte desuden at strikke efter mindste størrelse på ryggen og normal på fronten...

Jeg målte efter på det første strik.

Den hvide markør er 8 riller på det gamle og den grønne er 8 riller på det nye strik!

Nu passer dybden på ærmegabet med mønsterets angivelser.

Man kan ane strukturforskellen på de to stykker strik.

Det på p 3,5 føles blødere, mere smidigt og ikke så kompakt, som det gamle på p 3.

Nu har jeg delt i krop og ærmer og strikker videre ned ad.

Lidt længere... så prøver jeg igen og sammenligner de to projekter, inden jeg piller det første op og genbruger garnet.

Forleden fik jeg til opgave at købe en sammenplantning til mormor.

I anledning af, at nu er hun kommet af med korsettet, som hun har brugt i 3 måneder efter hun faldt og fik et lille brud på ryggen.

Hun var så glad for at slippe af med det!

Og hun blev så glad for blomsterne...

Ellebæk Blomster laver sådan nogle fine sammenplantninger.
Og de holder længe!

Jeg fik også en fin sammenplantning; du trænger også til blomster!

Jeg kunne ikke stå for det fine bunddække, der er lagt i...

Nu nyder jeg synet...
Den står på sidebordet i udestuen....

2 kommentarer:

  1. Haha - nogle er bredrøvede, andre er åbenbart bredstrikkere. Jeg kan sige, at jeg er i hvert fald ikke det sidste ;-)
    Jeg synes ikke kun, at man kan 'ane' forskellen på de to pindestørrelser - den er da ret voldsom, er den ikke? Godt du fik en forklaring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har udfordringer med både strik og form!
      Der er større forskel end jeg forventede...🤔 Fortsættelse følger...

      Slet