mandag den 11. november 2019

Sandstone Cardigan af Sanne Fjalland

Efter succes med de fire skønne uldtrøjer jeg har strikket, savner jeg en cardigan.

Garnet er fra turen til Henrichsens Uldspinderi i Skive.

Jeg har købt mønstret til Sandstone Cardigan hos Sanne Fjalland.

Den strikkes nedefra og op.
Og frem og tilbage på kroppen.

Det er et rigtigt fint strukturmønster der skal være i nederste halvdel af cardiganen.

Ærmerne bliver mit tur og tv strik!

Jeg har købt 3 rundpinde af de nye addi NOVEL

De er både firkantede og riflede på en gang.
Man kan vist lige ane det på billederne.

De er overraskende behagelige at strikke med.
Garnet glider let hen over pindene uden at løbe fra mig..

Arbejdet vokser stille og roligt.
Nu er det glatstrik resten af vejen opefter...

Nødopkald fra Gitte forleden:
"Hjælp... Jeg har spildt kakao på mit konfirmationstæppe!!!"
"I koldt vand med det samme...."

I mangel på stor balje blev blev tæppet lagt på badeværelsesgulvet og spulet.
Og hængt til tørre.
Jeg fik tæppet med hjem på turen til Århus.
Det blev vasket i maskinen og tørretumblet.
Jeg tror, det overlevede kakaokrigen!

3 kommentarer:

  1. Det er godt med en mor, der ved hvordan man klarer krisesituationer!
    Så føler man, at man stadig kan gøre lidt nytte ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da et problem, jeg kunne gøre noget ved... Og godt at tæppet kunne reddes!

      Slet
  2. Hej Anne
    Det grå garn fra Henrichsens Uldspinderi - hvad koster det pr. nøgle?
    Mh Jonna

    SvarSlet