tirsdag den 21. februar 2017

Juletræer og seriøst strik...

Mandag eftermiddag blev brugt hos Elin Berthelsen.
Det er så hyggeligt at komme til visitdage derude.

Jeg fik påtrykt juletræerne på min løber.
Jeg fik vejledning og tråd.
Skønne nuancer!

Jeg trak tråde ud og gjorde klar til at sy kant.

Elins Picotkant  med en hørtråd...
Det krævede lige lidt hjælp!
Tråden skulle aves, så blev den lidt blødere og det er meget lettere af få picoterne til at fremstå pæne og ens.

At sy kanten er et afslappet hyggearbejde.

Mandag aften var jeg til møde med Seriøst Strik.

Det er altid spændende at se pralerunden.
Hvad har de andre strikket siden sidst...

Det kan være nødvendigt med billeddokumentation, når projekterne er blev taget i brug, før fremvisning!

I går aftes prøvede vi os frem med dobbeltstrik.
En teknik man lige skal have helt ind i strikkehjernen før det bare kører.
Mens sjovt var det.

De øvrige strikkeprojekter blev lagt til side for en stund...

Idag startede jeg med et tandlægebesøg....
Det er aldrig sjovt....

Det er meget sjovere at være i Musikteatret med veninderne.
I aften skal vi til Wiener koncert.
Først en let anretning og så...
Johan Strauss og valsetakt.

Det bliver så dejligt!!!

16 kommentarer:

  1. Nyd konserten Anne. Hvor ser det skønt ud når I mødes over strikketøj og lærer noget nyt. Dobbelstrik ser altså ret krævende ud. Du er måske også i gang med juleløberen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var en skøn koncert. Wienermusik er så let og livligt.
      Dobbeltstrik er ikke så svært teknisk... det svære er at tænke masker i par; for/bagside. Det er fascinerende med to pæne sider på en gang😉
      Juleløberen venter på mig...

      Slet
  2. Hvad betyder "ave" tråden ? Er det voks ? Men så tænker jeg den bliver stivere ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er såmænd bare at trække tråden over en negl, det blødgør tråden og gør den mere medgørlig😃

      Slet
  3. Spændende med juletræet - du er meget alsidig i din kreativitet . Det er spændende, og det kan jeg godt lide. god fornøjelse i musikteatret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt lide at prøve noget nyt, men jeg forsøger at begrænse mig til strik, broderi og sy!
      Tak, det var en dejlig aften i godt selskab😊

      Slet
  4. Hvor er det fine farver til juletræerne, det bliver flot. Og fuldendt med picotkant. Du har da arbejde til nogle dage i det :-)
    Ja pralerunde er så dejligt, spændende at se hvad der bliver fremstillet. Og dobbeltstrik må da bestemt være en passende udfordring.

    SvarSlet
    Svar
    1. De pastellerne er så elegante... der er til mange timers fornøjelse i det projekt😉
      Det er inspirerende at se andres arbejde og få en snak om det. Dobbeltstrik er en stor udfordring for min ringe evne til at tænke to sider på en gang!

      Slet
  5. Mange spændende ting, du får prøvet. Skjønt :-) Wienerkoncert - åh altså. Som ganske ung boede jeg et år i Wien, så jeg bliver altid nostalgisk, når jeg hører Wiener musik (og ser selvfølgelig også altid Nytårskoncert).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at mødes over kreative emner😃
      Wienermusik er så opløftende og livsglad. Vi nød koncerten i fulde drag... sluttede med An der schönen blauen Donau 💙og Radetzsky💚
      Det var endda inkl ballet... i stedet for den nytårskoncert vi blev snydt for, da You See havde sort skærm😡

      Slet
  6. Ingen kan beskylde dig for ikke at være alsidig!
    Dobbeltstrik er perfekt til halstørklæder - jeg tror jeg har strikket de første 10 på den måde. Men det er også nødvendigt med reserver, når jeg lægger (mit bedste!) på en busventebænk i London ... :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... nej... somme tider lidt for alsidig. Mapperne fra papirklip, perlesyning, knipling, orkis, silkemaling mm.... står inde på værelset!
      Jeg har taget tilløb til dobbeltstrik mange gange, men aldrig fået taget fat på det... Det er så flot, men når strik er til stress af, skal det være enkelt! Nå... det kommer lige pludseligt...
      10 halstørklæder; det imponerer mig... og ØV for en forglemmelse!

      Slet
  7. Det er så hyggeligt at brodere, men jeg holder godt fast i, at strik er det eneste, jeg skal lave, ellers bliver tiden simpelthen for kort :-) Men jeg kan godt forstå du nørkler lidt med det også, hvem ved, måske tager jeg det op igen, når jeg bliver pensionist og måske lige så med symaskinen :-) Det er altid dejligt at høre om dine tanker og bryderier med det ene og det andet :-) Dobbeltstrik kommer jeg aldrig til at dyrke - jeg synes det er rædsomt at strikke og resultatet bliver bare ikke SÅ meget bedre end alt muligt andet så det er besværet værd. Men der vel gå sport i det - jeg så iøvrigt engang en hel jakke, der var strikket i dobbeltstrik og den var faktisk utrolig smuk - jeg nåede dog aldrig hen til vedkommende, så jeg kunne spørge, hvem der havde designet - måske hende selv :-) Håber I havde en vidunderlig aften i Musikteatret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fordelen ved at være uden for arbejdsmarkedet; tiden egens egen... men døgnet har stadig for få timer!
      Jeg har kig på en trøje i dobbeltstrik fra Kreativ Strik af Lisa Renner/Cashmere Company. Enkel og smuk... men om jeg nogensinde får mod på at strikke den, er en anden sag.
      Tak. Vi havde en virkelig god aften i Musikteatret.

      Slet
  8. Dejlige dage du havde der tilbage i uge 8/2017 - mandag tirsdag. Måske var tandlægen ikke det sjoveste, men det er jo dejligt at holde munden optimal :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var gode oplevelser...
      Tandlægebesøg skal passes ellers kan det ende meget værre!

      Slet