søndag den 19. februar 2017

Posedame?

Efter langt tilløb...
mange skitser...
fik jeg lavet et mønster og klippet delene ud.

Det kunne også skæres med rullekniv, hvis jeg skulle lave flere....
og var i træning med at skære/sy!

Jeg var så koncentreret, at jeg ikke fik taget billeder af processen med at sy!

Når man er ude af træning og symaskinen så ny, at brugsanvisningen ligger lige bag ved....
så kræver det alle de små grå i aktion!

Sengen bagved blev til kreativt rod med alle kasserne med diverse nødvendigheder...

Jeg startede med at sy inderposen.
Den skulle have lommer i begge sider.
En stor lomme til papirer/mønstre.
Og en lavere opdelt til mindre ting...

Og så gik jeg en tur.

5 km frisk ilt til hjernen.

En runde i haven viste, at mine helleborus har travlt!

Tilbage til sybordet.

Næste udfordring: Lynlås!
Jeg har ikke syet ender på lynlås før, men det gør monteringen noget lettere.

Endelig.. efter mange knappenåle...
og kun 1 pilop!!!

Sidste søm syes...

Min første strikkepose.

Inderposen er syet af stribet bomuldslærred. Yderposen af patchworklærred med print, let hørlærred og i bunden mørklægning!

Et glat stof med en lys gummiagtig bagside.
Så tænkte jeg indholdet var bedre beskyttet!

Den er ret rummelig...

3 nøgler garn, mobil, pindemåler, 2 kuglepenne, hæfte med mønstre...

Karabinhagen er tænkt til at hægte nøglerne i.

Den er faktisk blevet ret god!

Stroppen er til at hænge posen op i en bordanhænger...


Næste forsøg ved symaskinen bliver en pose med lynlås for oven.....

8 kommentarer:

  1. Ja, den er blevet god! Kanon ide med at bruge mørklægningsstof til bund i en taske ... den har jeg taget til mig :-)
    Mine Helleborus har også travlt med at skyde i vejret. Den ene har allerede en knop. Dejligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Mørklægningen passer ret fin i tykkelse/stivelse til bund i en blød strikkepose. Jeg vil prøve med det imiterede ruskind/alcantara til næste pose. Man kan jo kun blive klogere!
      Det er skønt at se hvodan knopperne udvikles... Der er billeder på Instagram af knopper, der er længere fremme end mine, også her i byen; men vi bor i et koldt hjørne, så det går lidt langsommere her...

      Slet
  2. Super fin pose, hvor der er tænke over detaljerne. Håber den bliver rigtig godt slidt :-)
    Den detalje med at sy lapper i enden af lynlås, den er da genial. Den må jeg ha noteret mig. Blogland er da fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne. jeg fik jo nogle ideer til posen, mens jeg brugte min skagenpose på refugiet. Hver pose giver vist nye ideer...!
      Blogland er bare herligt! Jeg kendte heller ikke den metode før en surftur viste det....

      Slet
  3. Sådan Anne - og hvor er den blevet fin og med rigtig smarte detaljer :-) Det kræver ilt til hjernen at udtænke sådan en smart sag ;-) Kan se du har været på broderiweekend - det er dejligt at få udvidet sine kundskaber :-) Jeg må da også ud at snuse - jeg har indtil videre kun bemærket vintergækker og erantis, men mine juleroser har jeg slet ikke kikket til :-) Ha en dejlig mandag aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Det var dejligt at få symaskinen i gang. Det gav lyst til at sy mere😊
      Jeg blev overrasket over de mange knopper. De tager forhåbentlig ikke skade af det lovede snevejr!
      God mandag aften. Jeg skal mødes med Seriøst Strik; det er altid spændende😃

      Slet
  4. Skøn pose, med plads til alt du vil få brug for på farten. Hver detalje er gennemtænkt.
    Godt du lige nåede en dejlig travetur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blev rigtig god... og gav lidt sy-selvtillid!
      Jeg skal være bedre til at holde pause... og til at komme ud; regnvejr lokker ikke!

      Slet