torsdag den 22. juni 2017

Midsommer, minder... og strik...

I morgen er det Sankt Hans aften...

Igår var det den længste dag...
Og vores bryllupsdag; nr. 42!
Hvor blev de år af???

Det var også Grønlands Nationaldag.
Desværre skyggede flodbølge og sorg over den ellers så festlige dag.

Hyldeblomster og hybenroser...
Mere sommerligt bliver det vist ikke.

Jeg nød min gåtur igår
Det er ikke blevet til noget med at trave i de varme dage..

Men med 15-20 grader kan jeg være aktiv.

Det er mest grønt med masser af græsser nu.
Spredt står blomsterne...
sæsonens farver er vist hvid og rosa/pink!

Duften fra roserne er skøn...

Hjemme har jeg strikket og pillet op...
Jeg købte nogte rigtigt lækkert genbrugshørgarn hos Hønsestrik i Aalborg.

Begyndte på Jenny...
Fra Mormors Kolonihavehus af Annette Danielsen.

Men jeg synes alligevel ikke garnet passer til projektet.
Garnet er næsten silkeagtig med et tungt fald.

Synes, det bliver for tungt og voldsomt til Jenny.

Søgte på nettet og valget faldt i stedet på en top hos Strikkeglad: Top med slidser

Så det er blevet mit bilstrik...

Jeg fik strikket ærmer til De små grå..

Trøjen er færdig...
Lagt til tørre...

Åsemors Kofte er fundet frem igen.

Nu er den ikke så varm at sidde med.
Og jeg har fået mønstret til at glide bedre...

Det måler 30cm...

Det er egentlig fascinerende at skifte mellem så forskellige garn som Supersoft, Solo Lino og Hifa.

8 kommentarer:

  1. Den der top har jeg også på to-do listen. Spændt på at se din 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ja... det varer nu lidt, inden der er noget at vise frem😉 Bilstrik er hyggestrik!

      Slet
  2. "Silkeagtigt med et tungt fald ..." - jeg er sikker på, at du har valgt rigtigt, men jeg kom straks til at tænke på, at et sjal kunne være en god mulighed.
    Det er en skøn farve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen vi er da enige... men jeg har lissom rigeligt i sjaler!
      Jeg faldt for farven og følelsen af garnet. Det er rart at røre ved😃

      Slet
  3. Ups - tillykke med bryllupsdagen!

    SvarSlet
  4. Tillykke med bryllupsdagen forleden.
    Skønne blomsterbilleder, det er en skøn tid - midsommer, ja jeg forstår det ikke helt. Det går aaalt for stærkt.
    Sikken mange strikkeprojekter du har gang i, det ser spændende ud. Jeg er gået helt kold på strikketøj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne.
      Ja, jeg synes også det går stærkt... især når det ikke føles ret sommerligt p.t.!
      Jeg har vist en periode med opstart af for meget... Håber jeg får afsluttet noget i en fart!
      Du kan jo ikke både strikke og flette og ordne have og... ;-)

      Slet