tirsdag den 15. august 2017

Strikkeprøver og strik i større skala...


Erik har en gammel trøje i db. højlandsuld. Den er filtet i vask og for tæt og for varm.

Den kan blive vasket  og lavet til siddeunderlag!

Mønstret er Ret og vrang fra Marianne Isagers Strik a la Carte 1.

Jeg købte 2x10 ngl. CottonWool i Aalborg. Den BLÅ, som jeg startede Sunshine Coast op i... og pillede op igen! Og en denimblå...
Som tidligere nævnt kommer det garn, efter min mening,  mere til sin ret i et strukturmønster.

Strikkeprøve...
Og en plan om en trøje til Erik i den denim blå.
Måske senere en til mig i den BLÅ.
Strukturmønstret står fint i CottonWool.

Jeg så jo på Instagram, at @thislazylady havde strikket Lace op i en skøn kornblomstblå Coast.

Jeg har 4 nøgler tordenblå Denim Coast og en udregning på gram og meter af min bluse i Spinni viste, at det burde række...
Strikkeprøven viste, at strikkefastheden passede med mønstret...

Så jeg valgte at strikke ærmerne først... igen...
Dels er de  så overstået, dels som en stor strikkeprøve.

Det første ærme blev nålet op på pladerne og målt efter...
Det passer med målene til Spinni.

Andet ærme er også godt på vej...
Billedet er taget i elektrisk lys, derfor den helt forkerte farve!


Jeg speed strikker til VM og tennis og...
Prøver at gå en tur mellem bygerne...

Fuglene flokkes på foderpladsen...
Og fodring medfører uventede planter.

Denne hørblomst er da smuk!

8 kommentarer:

  1. Det er en rigtig flot herretrøje. Dem synes jeg ikke der er så mange af desværre. Flot struktur.
    Jeg var i Garnudsalg for at købe cottonwool for nogle uger siden. Der var faktisk ikke mange farver på hylden den dag, så jeg kørte igen. Havde mindsanten også glemt kontanter... øv. Det er lidt underligt de ikke får dankortterminal, det er jo en kæmpe forretning.
    Jeg skal ha fundet nyt efterårsstrik.. du har altid en ny model på tegnebrættet, det kniber lidt her.
    Dejligt når forderbrædtet kaster den slags af sig. Jeg har lige sat mit foderbrædtet ind, da der pludselig var et grimt firbenet bæst ved højlys dag. Føj for en overraskelse. Så nu er kommunens ekspertise tilkaldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, Isager har designet nogle pæne trøjer til mænd. Det svære er at finde modeller, der er til "voksne" mænd; jeg skal altid regne om og redesigne🙄
      Det må være et princip hos Kenneth... Det er jo egentlig lageret, de åbner for os købere🤔
      Jeg har som regel nye projekter klar... men det sker da, at jeg pludselig ikke kan lide de planer og så går jeg helt i panik😣
      Der står to hør og vugger ude mellem fliserne. Jeg kan ikke nænne at hakke dem!
      Åh... FØJ... vi havde det problem i foråret... fik også hjælp og der har ikke været spor efter den i lang tid; vi krydser fingre for at der ikke kommer en ny 🤞🏻

      Slet
  2. Altid godt at kunne genbruge i videst muligt omfang :-)
    Er det en hørblomst? Den er godt nok smuk.
    Bygerne? Så er I begyndt deromme i Jylland. Vi har stadig smukt vejr, men regnen indfinder sig vel i løbet af natten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er med at få det bedste ud af ressourcerne, Ellen. Det er du også god til.
      Hør er en fin, spinkel, smuk plante.
      Jeg skal love for, at det har regnet og tordnet... nu er det vist drevet videre mod øst. I eftermiddag var det ubehageligt og uvant varmt, trykkende... og det blev mørkere og mørkere... som i en anden gyserhistorie😉 Underligt vejr!!!

      Slet
  3. Det er faktisk en super ide at starte med ærmerne og så bruge dem som en strikkeprøve. God ide at lave den filtede trøje om til siddeunderlag. Trøjen, du strikker på, ser rigtig spændende ud med det lace mønster. God strikkelyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det fungerer bare fint med ærmer som strikkeprøve... og man glemmer (næsten) at de er kedelige!
      Det bliver et par gode siddeunderlag. Dobbelt højlandsuld er dejligt tæt.
      Tak, Mønstret i Lace står så fint i Coast.

      Slet
  4. Dejligt lækkeri til Erik. Der er mange stunder til strik og få stunder til traveture uden gummistøvler og regntøj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en strikkesommer! Jeg glæder mig til at strikke den trøje til Erik.. Den bliver ikke færdig i et snuptag!
      Den blå skal lige færdiggøres...

      Slet