lørdag den 23. september 2017

Kreativ Hobby Weekend på Messecenter Års.

Jeg har været helt kreaprimeret... strikkestresset... ikke-lyst-til-noget...

Det passer godt til morgenens vejr!!

På turen til London strikkede jeg ikke en pind!
Så jeg så frem til inspiration og indspark...
Gitte og jeg tog til Års. 
Der er gratis adgang til messecentret...

Uden for står Tordenkalven. Himmerlands største original... 
Det måtte jeg Google, da vi kom hjem;  ham havde jeg ikke hørt om!

To store haller med alle slags stande; fra garn til aloe vera,  fra patchwork til pileflet...

Jeg fik en god snak hos Kræmmerhuset og Galvhusets patchwork stande... der kom også lidt stof med i posen...

Dagens bedste oplevelse var hos Garncafé Madsine og Tille's.

De er bare så søde og imødekommende.
Og har mange skønne kits og andre fine sager på hylderne!

Jeg prøvede jaquardhækling.
Jeg er ikke god til at hækle og jeg har aldrig hæklet med to farver før...

Det gik over forventning!
Nu har jeg lært noget nyt.

Og jeg fik ekstra garn samt bånd og nøglering med hjem...

Nu er min nøglering i jaquardhækling gjort færdig.

På den anden side af standen var Tille's
 
De har de skønneste broderier...
Dejlige overkommelige projekter.

Og som noget nyt kits, punge eller puder med tamburering.

Jeg fik vist hvordan...
Det er en gammel teknik brugt med tynd tråd og hæklenåle i 0,5!


En af Tille's piger fangede mig lige med løs underkæbe!


Jeg måtte da lige have et sæt med hjem...
Tog også et hævestykke med kringle og krone på.

Jeg gad godt deltage i Fiberfryd d. 4.11.2017...

Vi opdagede også, at vi kendte hinanden... sådan på Instagram-måden... Nåååh... er du annes indfald!! 
Hun havde fulgt med i min Skagen  pose, for to af mine medkursister kommer på kurser hos Tille's!
Nu kunne hun se det IRL.
Jeg følger Tille's og Garncafe Madsine på Facebook og Instagram.

Det er sjovt at mødes på den måde.

Dagens indkøb

En superhyggelig dag... 
Men jeg var godt træt i hovedet af den akustik/larm, der var i hallerne.


Jeg fandt bare ikke noget strik, der lokkede....
Jeg strikker en karklud mere og venter på at min strikkemojo vender tilbage!

8 kommentarer:

  1. hej Anne, jeg har tidligere været inde på Tilles hjemmeside og jeg er vild med broderierne ! Både kringlen og brød står på min ønskeliste til jul.

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tille's har så mange skønne ting, Angelika... det var svært at vælge!!! Glæder mig til at brodere igen... og prøve tamburering, den teknik giver et flot resultat!
      Kreaglade hilsner
      Anne

      Slet
  2. Så flotte ting du har set ! Madsine tog også mig med storm da jeg besøgte den skønne butik i Ålborg. Så søde alle sammen og imødekommende 😘😘😘.
    Jeg fik også vist tambuering og er meget fascineret af denne teknik, men har desværre ikke fået lavet noget endnu, det står på go ide listen, men den er lang !

    SvarSlet
    Svar
    1. De var så inspirerende og imødekommende... og fristende!
      Vi kan dele erfaringer med vores forsøg med tamburering! Måske du kan huske, det jeg har glemt, fra demonstrationen af teknikken...
      Nåh... den liste... den revideres jævnligt!

      Slet
  3. Det ser ud som en spændende messe, den er vokset hurtigt. Mener ikke den har så mange år på bagen..
    Var der desværre ikke selv.
    Ja Tilles har nogle rigtig flotte broderi kits. Faktisk har jeg et hævestykke med kringle liggende :-)
    Du må jo bare brodere lidt, indtil strikkelysten er tilbage. Eller hækle med 2 farver, det ser også flot ud.
    Madsine kender jeg ikke, det må være en fejl..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes nærmest, det var for overvældende i de kulisser.
      Jeg faldt for Tille's og Madsine. De var så søde at snakke med. Du må da på besøg... tirsdag eller torsdag😃
      Købte hævestykket med kringlen og så et kit til lille pung med tamburering; det glæder heg mig til at prøve.
      Har lige fået Masker fra Marrakech.. det kan vist sætte gang i strikkelysten igen!

      Slet
  4. Strikkeenergien skal nok komme igen, og så længe du har masser af andet håndarbejde på bedding indtil da, så går det jo nok alt sammen :-)
    Jeg måtte da lige google 'tamburering' - det har jeg aldrig hørt om før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Egentligt et luksusproblem; hvad har jeg så lyst til at lave i dag! 🤔
      Jeg føler mig priviligeret... og strikkelysten skal nok komme..
      Nå da, Ellen. Jeg kendte tamburering fra fine gamle ting, brudeslør mm. Men Tille's har genopfrisket teknikken, så den bruges i grovere materialer og til ting vi kan brug i vores hverdag.
      Jeg kan godt lide den slags opfindsomhed; at gamle teknikker ikke går i glemmebogen, men finder ny anvendelse.

      Slet