fredag den 20. oktober 2017

Eriks trøje version 2.0

Jeg strikkede derudaf...
Og målte flere gange...
Men jeg tror katten er rendt med målene!

Trøjen bliver i hvert fald for lille.
Om livet.

Så den blev pillet op...

Og jeg fandt en bog frem, jeg ikke har brugt før.
Jeg tror, jeg blev skræmt af de mange skemaer.

Men den er ikke svær at finde rundt i, når man lige nøjes med en model!

Der er grundmodeller til rundt bærestykke, raglan, kuppelærmer og saddelskuldre.
Med valg af omkreds og strikkefasthed.
Ret genialt.


Der er også nogle "rigtige" opskrifter til de forskellige modeller.

Bogen kan lånes på biblioteket.
Der er både en engelsk og en norsk version.
Jeg synes, den norske er let at forstå.

Jeg slog op efter skema og gik igang med Eriks trøje version 2.0

Jeg er nået til de lange omgange/pinde.

En testprøvning på en gammel trøje viser, at det indtil videre passer fint!

Gina er ikke så velegnet til herretrøje størrelse XXXL!

Så det er heldigt, Erik selv kan prøve trøjen undervejs....

4 kommentarer:

  1. Øv, hvor surt at pille så meget op! Men det kan godt være svært at måle ordentligt, når man kun har strikket få centimeter. Godt, at der skal mere til at slå dig ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... Jeg var sur på mig selv!
      Men det var bare med at få pillet op, så jeg ikke sad og kiggede på det og ærgrede videre😕
      Nu kan jeg så tage ud til det passer i omkreds😉 og strikke striber, hvis der ikke er garn nok... Der skal mange meter til største størrelse.

      Slet
  2. Ja surt er det, men det sker jævnligt. I år trævlede jeg det meste af et ærme op, det var lige smalt nok og nu er jeg på rette vej. Jeg har også lært at pille op hurtigst muligt og så komme videre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Surt, nemlig! Det er bare med at få det overstået og komme tilbage og nyde at strikke.

      Slet