fredag den 16. marts 2018

Halskant.. og "hylde"

Klog af skade valgte jeg symaskinen til halskanten.

Zig Zag. Klip og opsamling.
Igen med luplampe!

Det er en fin detalje med de blå omgang før trekanterne.

Der afsluttes også med blå.
Og så syes kanten på indvendig.

Alt ser godt ud på Gina!

Hvad man ikke kan se er, at halskanten ikke bare falder til.

De skrå vinkler pga. det skrå design falder ikke bare på plads på skuldrenes 90 graders vinkel.

Et problem jeg så, allerede før jeg strikkede halskanten.
Men satsede på, at garnet leverede det sidste i tilpasningen...

Når jeg selv får ponchoen på, er det åbenlyst, at vi ikke fungerer så godt sammen.
Den laver "hylde" under halsen.

Ponchoen er også mindre, end jeg synes om.

Hmmmm!
Bliver det til et "arvestykke" til en, der er mindre end mig eller...???

Jeg forsøger mig med en vask...

Nyvasket og våd poncho (=klam) kan trækkes og strækkes...

Der formes skuldre og trækkes i længden...

Ponchoen lagt til tørre med masser af nåle for at holde faconen...


Klokkeformet og ikke kvadratisk længere...

Nu er jeg spændt på, om den passer mig, når den er tør...

4 kommentarer:

  1. Wauw hvor er den blevet flot.
    Dog kan jeg godt give dig medhold. Ved ikke, men skulle det være til mig ville jeg gerne den gik ud til mine håndled.
    God søndag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så flot et design. Og jeg kan godt se at det giver et lettere og mere fint indtryk med denne størrelse ift. en større som jeg plejer at vælge... Vi får se... God søndag til dig. Nyd solen.

      Slet
  2. Den er blevet flot, men jeg forstår godt dine brokkerier - nu må vi se, om den kan holde den nye facon :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er et spændende mønster. Men faconen må stå sin prøve nu!

      Slet