mandag den 18. juni 2018

Siesta v.3

Hvis det virker, behøver man jo ikke at lave det om!
Og Siesta, som grundmønster, fungerer bare til mit LinCot lagergarn...

Denne version skulle være med graduerede striber og i glatstrik.
Jeg var lidt spændt på, hvordan strukturen ville blive.
Det er lettere i udtrykket end struktur mønstret i de andre.
Strikket på p3 bliver det ikke "slasket".

Ballerinafotoshoot!

Men striber kan give end masse løse ender...
Det er bare at starte fra oven og stoppe ender ind... til der ikke er flere!

Gina stod model i første runde.
For at få et indtryk af om striberne nu også fungerede efter hensigten...

Spejlselfie!

Den er faktisk rigtig lækker at have på.

310g glatstrikket 3/4 ærmet LinCot Siesta v.3

Nu er der kun rester tilbage til nogle vilde vilkårlige striber ...

Tre striber på stribe... 😃

8 kommentarer:

  1. Endnu engang er jeg imponeret over dit arbejde.Denne bluse er den flotteste af de 3 "Siestaer".Flot stribeeffekt.Har du købt opskriften separat eller er den fra bogen Its not all wool ,som du skrev et sted?

    Jeg bor i udlandet.Jeg er meget glad for at følge din blog hver dag.Håber at du fortsætter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Brit😀
      Opskriften er fra bogen Its not all wool af Susie Haumann.
      Glæder mig, at du læser med. Jeg fortsætter... Måske lidt uregelmæssigt.. Men der skal jo være noget at skrive om😉

      Slet
  2. Jeg glemte at underskrive kommentaren.Jeg glemte ligeledes at spørge om opskriften er på dansk.

    m.v.h. Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåh ja.. Bogens titel snyder til at tro teksten er på engelsk. Men det er på dansk😁

      Slet
  3. Alle gode gange tre. Super flot farveskift på nr. 3.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Hanne 😀😀 Det er et godt grundmønster til mig.. og garnet.. Og det er sjovt at lege med farver og striber😉

      Slet
  4. hej Anne,
    de er så fine. Når en model sidder godt, er der ingen grund til at prøve noget nyt (med det samme )

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Angelika 😀. Nej, vel... Det er jo faconen det handler om.. Og "facaden" kan farvelægges på mange måder😉
      Nu bruger jeg mit LinCot på det og så kan jeg prøve nyt mønster på nyt garn!

      Slet