søndag den 24. marts 2019

Det blev en poncho...

Jeg kunne jo ikke lide den klokkeformede poncho....

Jeg bliver totalt lukket inde i "osteklokken".

Ny poncho på pindene...

Eksperimenteret med top down og vendestrik over skuldrene.

Havde en plan om knapper i siderne, så den kunne bruges som en lille tæppe over benene...

Men det gik jeg væk fra!
Knapper betyder punktvist træk i materialet.

Jeg vil have en pæn sidesøm!

Den blev lidt slankere i snittet end påtænkt.

Jeg kan godt lide en løs poncho.
Men denne er fin til at varme om kroppen.

Den måler 69cm over skuldrene og 59cm ved nederste kant.
Den er 65 cm lang.

Vægt 265g
Strikket af supersoft fra Holst garn på p 3 og 3,5.
Navy Heather og Bleached White.
Der er lavet slids i siderne..
Som en pæn detalje.

(de hvide prikker er mine maskemarkører... da jeg skulle beslutte, om der skulle knapper i eller ej!)

Det er også nemmere at finde lommerne!

Jeg er ret godt tilfreds med min nye version af poncho med Nordiske stjerner.

Også set bagfra!

Jeg lavede to små knaphulle midt for i halskanten, så jeg kan trække kanten til på en kold dag...


Her kan I se, hvor lang den var blevet...
og med ombuk som beregning på hvor der skulle syes og klippes.

En bivirkning ved at sy og klippe på tværs er, at den nederste kant gerne vil flane.
Jeg har ikke samlet op til kanten med det i tankerne...

Så kan jeg lære det!!!

Bagsiden af medaljen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar