søndag den 14. juli 2019

Tøsetur til Givskud

Lørdagen bød på en dejlig udflugt sammen med Gitte.
Der er mange år siden vi har været i løveparken...
Der var meget nyt at se på...

Vi ankom 9.55.Parkerede bilen uden for og stod så lidt i kø før dørene blev åbnet ind til billetsalget.

Børnevenlig indretning!
Der skulle tages billeder til mange årskort.

Der er 6 skranker, så det gik nu hurtigt med at få vores billetter + adgang til Safaribussen.

Vi var heldige med vejret; let overskyet og behagelige temperaturer.

På vej mod stoppestedet passerede vi elefanterne.

De passede deres ... mens vi mennesker myldrede rundt.

Meget afslappet attitude!

Vi nød turen i Safaribussen.
Der blev fortalt om dyrene undervejs og vi kunne stille spørgsmål .

Bisonflokken havde fået en ny han... og 6 nye kalve i år!

Dyrene har "forkørselsret"...

Og vi måtte pænt vente til det passede giraffen, at gå helt over på den anden side af vejen.

Der er god plads til dyrene.

(Der går 6 næsehorn bagerst i billedet.)

Næsehornene slappede af,-
i hver sin retning..

Halvvejs rundt er der pitstop og tid til at gå rundt og se andre afdelinger ...

Og så stiger man på bussen igen og fortsætter gennem løveafdelingen.
De var svære at få billeder af... så det får I ikke!

Vi morede os med at gå gennem Dinosaur parken.

De var godt nok STORE!

Passende advarsler til publikum!

Nogle af dyrene er lidt skræmmende...
de har spidse tænder..
og pigge på ryggen...

Man føler sig meget lille her..

Fodsporene er også størrelse xxxxl!

Tyranosaurus Rex
 Ikke en man har lyst til at møde...

Flyveøgle

og et tableau af et angreb..

Det er en rigtig flot opstilling.
Og meget specielt at stå foran dinoer i reel størrelse.

Istidsudstillingen var også interessant.

Men ... og nu kommer der et surt opstød...
jeg ville ønske at forældre tog ansvar for deres børn og lærer dem at færdes med hensyn til udstillingens genstande og hensyn til andre besøgende.
Mange børn råber og skriger...
Piller ved alt, trods skiltning om at "man må ikke berøre genstandene"...
Hopper op og ned af udstillingens forhøjninger...
Kravler på dinosaurerne.
OSV..!
Børnene skal lære, at der er andre på tur og at der skal være plads til alle.
Det ville gøre fornøjelsen ved at færdes mellem hinanden meget større!

De store mammutter fik os til at tænke på Ice Age filmene.

Manse!

Til sidst kunne vi ikke rumme mere.

Vi kørte hjem med hovederne fyldt af indtryk...

Det var en dejlig dag
Og en god oplevelse at gense Givskud Zoo.

2 kommentarer:

  1. Jeg har ellers boykottet zoologiske haver, fordi jeg ikke kan lide at se indespærrede dyr, men jeg kan godt se, at den i Givskud giver dem en del mere frihed - lige som i Knuthenborg Safaripark.
    Du er den anden, der i et blogindlæg klager over børn i denne uge - og hvor må jeg bare give dig/jer ret. Det er simpelthen ikke i orden, at folk ikke lærer deres børn at opføre sig passende og tage hensyn til både ting og andre folk. Jeg klager over det, forhåbentlig på en konstruktiv måde, men ikke nødvendigvis direkte, for jeg kan jo ikke trænge igennem til mange på én gang, men jeg klager til institutionen. Med tilstrækkelig mange, der gør det, kan man jo håbe på, at de på et tidspunkt ansætter nogle kustoder til at opretholde lov og orden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte og jeg snakkede netop om oplevelsen med plads til dyrene og så de forhold vi så i Berlin og London.. Og flere hjemlige ditto. Dem bryder vi os heller ikke om.
      Vi kunne godt tænke os at se Knuthenborg også..
      Det var beskæmmende at se, at forældrene ikke holdt øje, ikke agerede... Eller endda stod og tog billeder af unger, der kravlede på dinosaurer, trods skiltning om, at "det mås man ikke!"
      Jeg brokkede mig højlydt uden for istiden; Gitte sagde, at et yngre par kiggede bekymret efter mig.. "mon det er vores børn hun snakker om?"
      Jeg håber virkelig, at der snart kommer en ny forældreansvarlighedstrend!
      Der var personale, hvor publikum kunne komme i kontakt med dyrene. Ikke i udstillingerne.

      Slet