søndag den 30. april 2017

En rigtig strikker har mindst 7 strikketøj i gang...

Det har jeg nu ikke! Men jeg er nødt til at have flere projekter på pindene:
Et til fordybelse, et til tv og snak, et til hjernefri strik....

Mit norske projekt er gået i stå, fordi jeg ikke er tilfreds med det satinskråbånd jeg har syet på over klippe kanterne.

Trøjen er syet sammen.
Ærmerne er monteret.

Jeg har syet en række maskesting over skuldersyningen.

Jeg har syet skråbånd over kanterne....
Men jeg er ikke tilfreds med strukturen i trøjen nu!
Den skal ikke være så stiv i det. De andre skråbånd jeg har syet i er meget blødere og fleksible... og de er købt samme sted!
Mystisk.
Jeg prøver med et andet bånd...

Jeg prøvede trøjen på...

Modtager er slankere end jeg...,
så jeg tror den bliver fin til hende.

Jeg skal også pille kraven op og genstrikke, gerne med en lidt tættere hals...

Men det kræver lidt overskud at rekonstruere...
Og jeg må indrømme, at hjernetræningen til nye høreapparater/ny lyd er meget anstrengende!
Jeg er så træt p.t.
Jeg kan snildt sove om eftermiddagen og stadig sove om natten... noget jeg eller slet ikke praktiserer!

Så jeg har fundet et mønster til De små grå!!!!

Jeg har lånt bogen Knitting Fools på biblioteket og der mønstret i.

Det er vævestrik og tilpas enformigt og langsomt til mine trætte små grå...

Jeg havde en mellemgrå og noget Bleached White supersoft/højlandsuld på lageret.
Spørgsmålet var, hvilken kontrastfarve jeg skulle vælge.

Første indfald... selvfølgelig de blå farver...

Den nederste blå lyser jo op!

Jeg begyndte på en strikke prøve og fik nye ideer...

Der må gerne være en god kontrast...

Det er der med Gollum!!!

Igen er det fascinerende, hvad farverne gør ved hinanden.

Den blå lyser op, når tråden ligger oven på...
Men forsvinder næsten i strikketøjet.

Så min kontrastfarve bliver i Gollum.
Festlig forårsfarve!

Nåh ja...
Jeg har et strikketøj mere...
Det til fordybelse!

Åsemors kofte.

Grundmønstret i koften er nemt nok,
men skiftet i farverne på for/bagsiden kræver lige lidt hjernearbejde...

Det strikketøj skal nydes...

8 kommentarer:

  1. Så er jeg heller ikke rigtig strikker, for syv igangværende kan jeg ikke præstere. Men fem ;-)
    Man kan da ikke nøjes med et! Der skal være til det hele, som du også skriver: til bilen, til tv, til venindesludderen, til koncentrationen og så lige et ekstra ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig behov for flere typer strik, så man altid kan have et passende projekt med... uanset situation!
      For mange projekter stresser mig, så går fornøjelsen fløjten. Så lidt selvdisciplin er nødvendig... der er jo tit fristelser derude...

      Slet
  2. Det kan jeg sagtens og mere til, he he 😊 så dejlige projekter, du har i gang Anne - den kofte ville jeg aldrig kunne nyde, men forstår hvorfor den skal strikkes 😊 det er spændende med al den forskellighed - det ville være så kedeligt, hvis vi var ens ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg på, Lene😃 Både at du har 7 og ikke ville nyde koften😉
      Det er det dejlige i blogland; forskelligheden og det inspirerende ved at surfe rundt og få gode ideer.

      Slet
  3. Jeg har ryddet op for nylig - og jeg har 15 ! Men er nu også igang med at at nedbringe igangværende strikke/hækletøjer. Men jeg er enig, et vist antal er nødvendigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. 15????? Uha, det vil jeg få stress af! Men 3-4 projekter er fint til afveksling og efter forholdene.

      Slet
  4. Det er dejligt at have flere projekter i gang for nogle. Jeg er en af dem der skal passe på med at kaste nye bolde, før andre er grebet.

    SvarSlet
    Svar
    1. 3-4 projekter... ikke mere! Så kører jeg sur i det.
      Det er sådan en god fornemmelse at få et projekt gjort færdig og så starte noget nyt!

      Slet