søndag den 25. juni 2017

Byger, der går og kommer.... det er dansk strikkevejr!

Vandet løber ned ad ruden.
Spejlinger...
Gina står og skuler ud...


Sankt Hans aften var ingen undtagelse...
Den blev nydt inden døre med strik og tv-båltaler..

I det hele taget er det ikke vejr til sommertøj.
Jeg har lagt top med slidser til side.
Trangen til noget lunere vandt...

Det kan være farligt at følge designere på Instagram...
eller surfe rundt på Ravelry...
Heidi Kirrmaier har mange fine designs...

Jeg faldt pladask for det elegante design i Sunshine Coast.
En fin bluse i top down. (Str. 81-137cm i brystvidde)

Jeg købte noget Cottonwool i Gug, da jeg var på Garnrally.
Den blå lokkede mig og nu bliver det til en let bluse.

Mit nye bilstrik!

Jeg købte også mønstret til en vest: Tailfeather.
(Str 76-132cm brystvidde)
Igen er det top down og en smart måde at skabe struktur og facon.

Jeg ved ikke, hvilket garn jeg vil vælge til den...
Den ligger bare klar...


De små grå er forlængst blevet tør.
Jeg havde bare ikke fået taget billeder af den i brug!

Fakta:
Strikket i Supersoft grå fra lager og Bleached White fra lager og en rest Gollum Højlandsuld.
Vægt 265g
Mønstret er De små grå fra bogen Knitting Fools af Annette Danielsen.

Let og lun.


Åsemors kofte måler nu 36cm.
Den vokser stille og roligt.

8 kommentarer:

  1. Hvor er den grå bare blevet flot! I klær hinanden :-) Og så lokker du da med de opskrifter. Simpelthen så fine begge to!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette. Jeg er også glad for De små grå.
      Jeg synes, de opskrifter giver muligheder med garn og egne ideer!

      Slet
  2. De to nye opskrifter er superflotte. Og ja, i går havde vi også skiftevis høj sol og regnbyger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Især blusen, synes jeg, giver lyst til at eksperimentere med garn!
      Vejret er totalt omskifteligt... og blæsten er hård ved de få blomster i haven☹️

      Slet
  3. Ja det bliver vist en byge sommer... så må vi bare huske at nyde det mellem bygerne :-)
    Sikke mange projekter du har gang i. De små grå er godt god flot, den frister.... kunne godt blive et sommerprojekt her. Er det vævestrik? Eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg udnytter de gode stunder og så kan ukrudt og støv vente!
      De små grå er dejlig. Det er vævestrik. Meget enkelt. En sent, men hyggeligt strik... fint terrassestrik😉

      Slet
  4. Kirrmeyer er rigtig god - jeg har strikket hendes 'Maestro' tre gange - er meget glad for den trøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, Ellen. Kirrmaier har mange fine designs. Maestro har jeg set mange af på nettet, meget anvendelig jakke. Jeg kan dog bedre lide tyndere strik, så den er ikke i mit bibliotek.

      Slet