lørdag den 14. oktober 2017

Nyt projekt...

Jeg har for længe siden lovet at strikke et sjal...
Nu kunne vi endelig mødes og snakke mønster og farver.

Jeg kunne hente min kasse med sjaler frem; det er altid rart at se hvordan det ser ud IRL.
Og mærke størrelser...
For hvor meget fylder/dækker et sjal på f.eks. 1m x 2,30m?

Udgangspunktet for farveønsker var et medbragt sjal i pink, rød, lilla.

(ikke til at ramme farverne med kameraet!)

Vi snakkede frem og tilbage og sammenlignede med farveprøverne...

Jeg har været inde og rode i garnkasserne...

Det er ikke de farver jeg har mest af!

Der skal købes ind..
Men det er rart at have lidt til at blande med.

I de lyse farver har jeg mere på lager.
Men også her skal der suppleres.

Bl.a. farven Verbena som giver en fin varme i det lyse.

Mønstret skal være som mit allerførste sjal.

Jeg var tilbage i arkiverne for at finde billeder..
fra 19.2.2012!

Det blev et stort sjal... skønt at putte sig i!

Det bliver sjovt at se, hvordan det tager sig ud i en helt anden farveskala.

10 kommentarer:

  1. Det lader til, at du er ude af dit dødvande - god fornøjelse med dit nye projekt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det var dejligt at få den udfordring... Det er jo et enkelt mønster, man kan slappe af med og farverne kan man kun blive i godt humør af.

      Slet
  2. Ha, Anne det er længe siden det sjal blev strikket. Jeg har også engang brugt det mønster. Det er en sjov proces at finde de rette farver og så svært, da det ofte tager sig anderledes ud end forventet, men heldigvis har du en vis erfaring......

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden løber😉
      Det er nemlig sjovt at finde farver frem. Jeg tror, det bliver godt med den lyse bund mod de fyrige pangfarver😊
      Men der skal lige købes lidt ind, før jeg starter op...

      Slet
  3. Jeg glæder mig til at følge med i "Helleske-farver" lige mig !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at komme i gang med det!

      Slet
  4. Må jeg spørge, om du ved, hvor mange masker du sluttede af med på dit blomstersjal? - Ønsker at lave et der er større end det, jeg har lavet, men kan ikke finde ud af at regne ud, hvor mange flere end de 580 jeg sluttede af med. - Dit sjal ser ud til at have den størrelse, jeg ønsker at lave, så jeg håber du har mulighed for at hjælpe mig - uden alt for meget besvær. På forhånd tak :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte. Det med sjaler og størrelser er en spøjs ting... For det afhænger både af sjal og indehaver!
      Jeg er 164cm høj. Jeg ved ikke, hvor høj du er... men så har du et sammenligningsgrundlag.
      Og så er der strikkefastheden.... Jeg kan egentlig bedre lide at måle hvor højt mit sjal er end tælle masker.
      Jeg har ca 540m før jeg strikker kant på blomstersjalet. Jeg har strikket 90cm fra spids til kant og dertil lægges så kanten hele vejen rundt.
      Du kan sammenligne mål og masker oppe i fanen mine sjaler. Der står godt nok omgange, men det ganger du bare med 2, så har du maskerne...
      Håber det hjælper dig.

      Slet
  5. Hej Anne. - Ja, det har ud ret i, det afhænger selvfølgelig af bl.a. højden. Og du har så færre masker på end på det, jeg har lavet ;-). Jeg kigger på din fane med sjaler :). Tak for hjælpen :). Rigtig god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Og god strikkefornøjelse med dit projekt.😊

      Slet