torsdag den 22. februar 2018

Det går bare ikke ...

Altså Alpaka Silke går ikke sammen med mig!
Det er smukt, fint, blødt, lækkert...
Men jeg kan ikke få det til at fungere.

Jeg er startet på bluser tre gange.
Har nu strikket Kontrastsweater idet, sammen med Tilia.

Jeg har målt og prøvet undervejs...
Og det er som om garnet bare vokser... altså trøjen blev større😱

Mærkeligt!

Jeg havde trøjen med i strikkegruppen forleden.
Vi var enige om, at den var for rummelig.

Jeg fik lige Erik til at tage nogle billeder, inden han skulle til møde.

Ansigtsudtrykket siger alt!

Skulderpartiet er blevet for bredt og ærmet hænger under armen (nej, jeg kan ikke fylde det ud!)

Set fra ryggen.

Fotoredigering for at kunne se konturene i det mørkeblå.

Det er IKKE mønstret jeg er sur på.
Det er garnet, Alpaka Silke, der driller.

Jeg vil forsøge at pille op.
Måske det kan blive til et sjal/tørklæde....

Jeg viste også trøjen til netværksgruppen, som var på visit.
Vi var også enige!

Vi havde heldigvis meget andet at snakke om.
Dejligt at mødes og vende både strikketøj og livsvilkår.

Jeg glæder mig til næste møde.




8 kommentarer:

  1. hej Anne,
    jeg er heller ikke fan af det, men det er mest fordi jeg af mystiske grunde ikke kan strikke jævnt med det. Så det er forsvundet fra min garnkurv og slettet fra min indkøbsliste :-)
    Der findes jo heldigvis mange andre slags garn.

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg køber heller ikke mere af det, Angelika. Bare underligt, at et glat og smukt garn kan arte sig på sådan!
      Enig... dejligt med det store udvalg vi har i skønne fibre😀

      Slet
  2. Åh, hvor træls, det er ret underligt når garn vokser. Jeg kan forstå det med uvasket garn, men alpakkasilk lyder ikke som et uvasket garn. Det må jeg prøve at huske at holde mig fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, træls. Har ikke prøvet den slags før.. og køber ikke mere af det garn. De nyvaskede uldgarn jeg har strikket i, har aldrig reageret med at vokse🤔

      Slet
  3. Jeg kender slet ikke alpaca silk, så jeg kan ikke bidrage med erfaringer - kun lytte og tage ved lære. For ingen grund for mig til at gentage det, i andre allerede har betalt de dyre lærepenge for . Men rigtig ærgerligt - den tegnede ellers så godt. Hvad kunne garnet så bruges til ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke læst om alpaka silke nogen stadig og var derfor meget overrasket over garnet. Jeg lærer også gerne af de erfaringer andre kommer med!
      Nu er trøjen pillet op... Jeg ved ikke lige hvad garnet så bliver brugt til..

      Slet
  4. Øv - tredie gang siges at være lykkens gang, dog ikke med alpaka silke. Heldigvis er der mange andre typer der kan falde i kurven, og du kender udfaldet af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ØV! Alpaka Silke er så lækkert at røre ved/strikke med.. Men det "opfører" sig ikke pænt.
      Der kommer andre garner i strikkekurven. Og mønstret skal da prøves igen.

      Slet