lørdag den 24. februar 2018

Så kan jeg da bare sy på mit patchwork!

Godt træt af mit strikketøj kastede jeg mig over mine lapper til slumretæppe.

Nu er jeg oppe på 60 af de 84 farvede firkanter...

Men Gitte er færdigt med sit...

Der er bare flot med kanterne på.

Jeg glæder mig, til jeg kommer så langt!
Er spændt på, hvor forskellige vores tæpper bliver.

Forleden gik jeg tur og besøgte mor. Så skal der snakkes og solen var på vej ned, da jeg gik hjemad.
Det var smukt at se farverne på himlen og så er der noget hyggeligt ved tusmørket og lysene i husene.

Hvor er det dejligt, at dagene er blevet længere.

Fredag var vi til Ferie for alle sammen med alle de andre 60+ere.
Tre timers trippegang!
Med en pause ved Nyhavns fiskeresaurant. Det smagte godt.

Gitte kunne fortælle, at der var patienter, som blev forsinket pga trafikken omkring messecentret.
Vi fandt en bagvej og kom frem uden problemer,

6 kommentarer:

  1. Det bliver spændende med dit patchworktæppe. Det får sit helt eget look, Anne look.

    Jeg så en vlog fra Ferie for alle fra fredag formiddag. Det var en af campisterne der var inde for at kigge tillader mig lige at linke
    https://www.youtube.com/watch?v=sBjoivJXyq8&t=0s

    Ønsker dig og dine en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver er to forskellige udtryk på de tæpper. Det synes jeg er sjovt at se.
      Kiggede på vloggen. Der er godt nok mange campister dernede. Sjovt at følge hendes tur. Der er utroligt meget at kigge på. Vi sprang over alle campingvogne. Var lige inde og kigge i to og kunne slet ikke finde os selv i de luksusvogne. Er mere til hytteferie efterhånden. Eller kroophold ..

      Slet
  2. Det værste ved sådanne messer er alle de (ALT for) mange mennesker - jeg har det meget stramt med at gå skulder ved skulder med og lige i r.... af vildtfremmede.
    Det bliver spændende at se det færdige tæppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig. Vi kom kl 10 og fik et par timer med ok plads. Men derefter var det alt for meget af alt!
      Jeg glæder mig også til at se det færdigt 😉 Men det varer længe..

      Slet
  3. Det er meget flot tæppe Gitte har lavet,Du har tidligere skrevet ,at hun kun syr for hånd.Hvorledes bliver det klippet og syet?

    m.v.h. Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg takker på Gittes vegne.😊
      Tæpperne er lavet på traditionel vis. Papskabeloner. Stofferne skæres i passende firkanter eller det der nu skal bruges og stykkerne ries på pap. De bliver er så syet sammen i hånden med små sting... Og alle delene samles til sidst. Jeg er kun nået til at sy små firkanter sammen, som du kan se på det første billede😃

      Slet