onsdag den 28. februar 2018

Det er jo hvinende koldt... Det er strikkevejr!

Minus 8 grader og strid vind gør det nærmest ubehageligt at være ude.

Vi har heldigvis ikke fået mere sne, end der ses på billedet.

Fuglene æder... Der skal noget til for at holde armen.
Rovfuglen kigger forbi og så går det galt..

Bang siger det...
Og tilbage sidder en lille dusk fjer.
Især grønsisken er slemme til at flyve ind i ruden.

Jeg håber vejret stilner af og at vejene bliver farbare i østdanmark/jylland.
For jeg vil gerne til AOH Messen i Rødekro.

Ja ja... jeg har stadig lager, men jeg arbejder aktivt på at minimere det!
Da jeg havde syet 10 firkanter trængte jeg til noget strikketøj...

Jeg havde jo det lyse Madelinetosh Prairie liggende sammen med den sartgrønne Tilia.

Jeg valgte at strikke Ingen Dikkedarer igen... fordi jeg synes, strukturen i den lidt tyndere kombination passede bedst til det.

Igen er der farveproblemer ...

Det med to tråde vil jeg nok ophøre med:
Der er altid en halv maske alt for langt nede.

Det er såmænd let nok at samle den op; det er bare træls!

I formiddags bevægede jeg mig ud.
Jeg trængte til at blive klippet.
Det sjuskede halvlange vintertrætte hår var totalt elektrisk og irriterende svært at styre.

Nu håber jeg at vorherre mildner luften for de(t) klippede får!

4 kommentarer:

  1. Ja en fugl på ruden kan gi en ordentlig forskrækkelse, og desværre er det ikke altid fuglen overlever. Det er så ærgerligt.
    Strikketøjet er godt reddet... og med perfekt resultat. Men det er helt klart en ulempe ved at strikke med to tråde. Men det ser da ud til at skride hurtigt fremad, der er heller ikke vejr til andet end sidde inde i varmen med håndarbejde. Tænk hvor heldig, at der altid er noget at gå igang med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver lige forskrækket hver gang. Der er 3-4 fugle, som ikke klarede "glastesten" 😥
      Det er mere ærgrelse over at skulle reparere... Det er jo nemt nok!
      Det er skønt at hygge med et godt håndarbejde ... Og drømme om ☀ og sommer.

      Slet
  2. Hvilken vinterkulde. Vinden har virkelig en stor indflydelse.
    Vintertjenesten havde ellers travlt i går her i kommunen. Svigersønnen var i gang i 12 timer med at rydde og salte. Det gav ham 22000 skridt på kontoen.
    Her var der et lille lag på mine fliser, grundet frosten var den til at feje væk, trods der lå omkring 2 - 3 centimeter, det var jo fygesne.
    Håber vejene bliver farbare i det syd østlige jylland, så du kan komme på messe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da helt vildt at se, hvordan det sydlige DK er næsten lammet af sne.
      Respekt til vintertjenestens hårdtarbejdende mandskaber. Jeg er så glad for, at vi bare har fået et pynteligt drys her!
      Og kigger på vejrudsigt for at beslutte om jeg tør eller tør ikke køre til Rødekro 🤔

      Slet