fredag den 25. maj 2018

Siesta...og ind i skyggen...

Først lige en præsentation af Siesta.
Mønstret er fra Susie Haumanns booklet Its not all wool.

Jeg har strikket fra lageret!
Af LinCot købt i Garnudsalg i 2015!



Jeg har strikket med p 3 efter str. M og strikket den en stribe længere.

Den falder godt. Med hørrens struktur, men ikke for tungt.
Blusen vejer 350g.

Farverne er koks og sand.
Af den sandfarvede havde jeg vundet et lille nøgle på størrelse med en lille tennisbold. Det passede fint med forbruget!

Den sidder godt over skuldrene

Halsudskæringen er behagelig.

Faktisk er jeg så glad for blusen, at jeg er godt i gang med en version i grønne nuancer.
Denne gang skal den have trekvart lange ærmer.

Som det kan ses i baggrunden er der til flere bluser....

Jeg er især glad for strukturen i blusen
Et mønster, der hurtigt sidder i fingrene og giver et godt tv-strik!

Det giver liv til det uelastiske, lidt kedelige hør/bomuld.

Vi er inde i skyggen det meste af dagen.
Haven får opmærksomhed om morgen og lidt sidst på dagen, når haven ligger i skyggen fra de høje træer på volden.

Erik har sat hønsenet op på ydersiden af hegnet.
Det skal sættes efeu.

Mine klematis på fronten ser ud til at klare forflytningen fint.

Jeg har valgt at holde pause med deling/udplantning, mens det er så varmt og TØRT!
Så må jeg bare holde ukrudtet ned imens... det gror heldigvis ikke så heftigt for tiden!

Et råd om at indstille mit smarte ur (Samsung Gear Fit2 pro) til "Anden træning" pyntede da lidt ...

Måske skal uret over på højre håndled?
Jeg er udpræget højrehåndet:
Jeg lagde mærke til at luge/grave arbejdet foregik mest med højre arm, mens jeg støttede mig til greben med venstre.

Pyt... Det er jo bare for sjov!

2 kommentarer:

  1. Siesta har flere betydninger her. Begge bedtydninger er navneord, og derfor vil det efter gammel skriveform være blevet skrevet med stor.
    Du strikker på Siesta i din Siesta. eller?
    Spøg til side. Denne Siesta ser vel nok lækker ud, dejligt det er muligt at lave den både som en med korte/trekvarte/lange ærmer.
    Jeg er så udenfor i min Siesta, nok mere fordi jeg er typen til varmen, husker dog at være smurt godt ind.

    SvarSlet
  2. Jeg søger også skygge og er mest aktiv i de senere timer på dagen. I de tidlige er jeg mere hyggemenneske, men det er fint, at der er plads til det også - det er jo en af de mange fordele ved pensionistlivet :-)

    SvarSlet