søndag den 28. oktober 2018

Vintertid... og kreative dage...

Den første dag på Vintertid/Normal tid.

Vi fik ikke sne... men der var rim på taget og i væksterne i haven.
Koldt og smukt var det...

Det har været en travl weekend.

I fredags tog Gitte og jeg til Kreative Dage i Fredericia.
Der var trængsel kl. 9.28!
Dobbelt kø før indfletning 250 m længere henne...
Det med at flette er ikke danskernes favoritdisciplin!

Der var også trængsel inden for...

Afgjort flest damer!

Men der var også lidt for dem med hang til motorer..

Der var garn i alle nuancer og garn typer...
Jeg tror, disse er fra Spindelvæven.
Farverne er langt flottere irl.

Henne ved Garna fik jeg en lang og inspirerende snak om deres garn; cashmere, yak mm.
Holdnuop.. det var lækkert... og det løber utroligt langt pr 25-50g.

Jeg ville gerne have set flere bøger... Men dem fandt jeg ikke så mange af..
Denne kunne nu godt komme på ønskesedlen...

Faktisk var der ikke ret meget der råbte efter mig.
Købte nogle rundpinde Knit Pro Royale med drejeled. Og garn hos Garnsøstrene, der havde ophørsudsalg.

Efter et par timer i trængsel var vi begge overtrætte i hovedrene og valgte at køre hjem...

Hjemme igen fortsatte vi de kreative dage...
Gitte har syet på sine juletræstæpper...

Efter et eftersyn for hvilken søm, der nu skulle bruges...

Og trådene vil gerne hænge fast omme bag ved....

Så... nu kør' det!

Flokken var samlet til aftensmad lørdag.
Gitte stod for menuen.
Ih, hvor vi forspiste os. Enebærgryde med kartoffelmos og gulerodssalat med mandler og persille. Derefter citronfromage.
Kaffe og småkager.

Mormor skulle prøve trøjen. Jeg er nået op i halsen. Der skal tages ind og strikkes en ribkanrt.
Så kan Rygja syes og klippes op til forkanter.

Jeg overvejer lige, hvilken type kant jeg vil lave.
Jeg skal også finde nogle knapper. Det må ikke være de smukke norske tinknapper. De er for kolde og generer mor.
Træ eller horn.. tror jeg vil være fint...

8 kommentarer:

  1. Jeg så godt, at der var Kreative Dage i Fredericia i weekenden og var lige ved at spørge John, om vi kunne køre den vej forbi, da vi kørte hjem i lørdags, men jeg regnede med, at han ville dø af alle de millioner af mennesker, der nok ville være der - og jeg gjorde tilsyneladende rigtigt i alligevel ikke at nævne det for ham. Det hører under den slags, man ikke skal tvinge sin mand med til :-)
    Fin trøje - og herligt at få samlet flokken!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du valgte klogt... For mange mennesker og for svært at se noget..
      Så er turen til Wismar en bedre ide😉
      Vi var enige om, at der ikke rigtigt var noget nyt, som vi "var nødt til" at købe.
      Tak, glæder mig til at gøre trøjen færdig og aflevere den
      Jeg nød at være sammen med min lille familie.

      Slet
  2. En fantastisk kreativ weekend.
    Jeg havde nok valgt det samme som jer, tage hjem, det at gå som "sild i en tønde" er heller ikke mig. Det bliver en negativ oplevelse, og ikke det der var formålet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god weekend med masser af indhold!
      Vi prøver på at komme tidligt.. Men vi havnede i den forbistrede lange og langsomme kø, så der var jo allerede mange mennesker, da vi kom ind.
      Vi er heldigvis enige om, hvornår vi har fået nok/set nok🤔

      Slet
  3. Hvor dejligt med sådan en familiemiddag, det kan man leve længe på. Hvor ser din mor godt ud og det gør trøjen også.
    Jeg er altid lidt misundelig, når jeg ser de mange håndarbejdsmesser, der er rundt omkring. Men når jeg så ser, hvor mange mennesker der er der, er jeg glad for at være hjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så vigtigt at samles og få snakket sammen i familien. Jeg nyder, at lytte til samtalen om, hvad der sker hos de forskellige.
      Ja.. Jeg vil så gerne på de messer. Men de drukner jo i deres egen succes!!
      Så vi går rundt og får ny inspiration, så længe vi synes, det er sjovt. Når vi ikke det hele.. er det bare ærgerligt. Det er vigtigere, at det er en god oplevelse, mens vi er der.

      Slet
  4. Den trøje klæder din mor rigtig godt
    Hun er heldig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😊 Mor har strikket til mig.. Nu strikker jeg til mor ❤️

      Slet