onsdag den 21. november 2018

Lidt førjulestemning...

Erik kommer på sygehuset til behandling.
Der bliver taget blodprøver og når svarene foreligger, er vi til samtale med en læge.
"Tallene" vurderes og medicinen ordineres...
og Erik ligger så i en seng, mens han får medicinen ind i åren.

Det tager lang tid, så jeg gik en tur i gågaden i den lave novembersol.

Jeg skulle til frisør!
Hårdt tiltrængt med lidt egenomsorg.
Min lille mini-spa-luksus-følelse; hårvask, hovedbundsmassage og kaffen serveret, mens jeg bliver klippet.
Det er skønt!

Da jeg gik tilbage til bilen, var der nærmest julestemning

Handelsstandsforeningen har valgt de kegleformede juletræer... Jeg synes faktisk byen er smukt pyntet.
Jeg glæder mig til den store kugle på Storetorv får lysene tændt.

I dag har vi hygget med at pakke mormors kalenderpakker ind.

Kemo giver føleforstyrrelser; så papirarbejdet var ikke så let, som det plejer at være.
Men vi klarede det sammen.

Der mangler lige et par stykker, så er kurven klar til levering hos mormor.
Det glæder jeg mig også til!

8 kommentarer:

  1. Masser af sympati sendes til Erik (og dig; det er ikke sjovt at være den pårørende) det er noget stads med den kemo, men når man tænker på alternativet, så er der ikke så meget andet at gøre end at leve med generne. Det er bedre end at dø før tid uden dem!
    Han lader til at tage det i stiv arm.
    God fornøjelse med juleforberedelserne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen.
      Erik er bevidst om at tage udfordringerne i den rækkefølge de kommer... Som du skriver, der er ikke noget (godt) alternativ.
      Vi hygger og er sammen om at finde de gode stunder.

      Slet
  2. Pyha, det er ikke så sjovt for hverken dig eller Erik, derfor sender jeg masser af kærlige tanker Tværs hen over Ellebækvej.
    Så er er det med at gøre noget for dig selv. Det var gode valg. Jeg har en aftale med børnebørnene og yngstepigen på fredag, hvor vi skal se julemanden, og julebelysningen blive tændt, hvis vi kan for alle de mennesker der vil være i byen. Vi prøver. Ellers er der jo nok dage at tage af, for at se den smukke kugle.
    Så hyggeligt med juleforberedelserne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin. Vi samler på stjernestunder🌟🌟
      God fornøjelse med julemand og gågadestemning. Jeg glæder mig til torvet får lys på.
      Og jeg glæder mig til at have lys rundt i huset. Kalenderlys er et must. Ellers har jeg købt nogle på batteri til de andre stager.. Så det oser knap så meget.

      Slet
  3. De bedste og varmeste tanker til Erik og til dig, det er hårdt for jer begge, men I får det bedste ud af dagene, og det må være det vigtigste.
    Holstebro er bare en dejlig by og det ser ud til, at juleudsmykningen er helt i top, og selvforkælelse hos frisøren heller ikke så ringe endda. Hvilken frisør hår du hos, hvis jeg må spørge?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne. Vi gør en indsats for at få de bedste oplevelser sammen.
      Holstebro er en god by. Og smukt pyntet året rundt. Julepynt en I år er virkelig smuk.
      Jeg nyder at blive forkælet hos Salon Zig Zax.

      Slet
  4. Tak Anne, vi tilbringer sommeren i vort sommerhus ved
    Oddesund , og jeg ender altid med at ligne en høstak, jeg synes det er så svært, at komme til en ny frisør, men her en min nye chance.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme😊
      Et dejligt sted at have sommerhus🌟🌟🌟

      Slet