fredag den 9. august 2013

Min iPad og jeg....

Jeg fik efter mange overvejelser, læste test osv. endelig en iPad.
Jeg har nu haft den i 8 mdr. Og har hvad man kan kalde et had-kærlighedsforhold til iPad og Apple!
Vidunderlig skærm, de funktioner jeg kan bruge fungerer upåklageligt. Den har en god lyd. Den tager faktisk rigtigt gode billeder, og med de rigtige farver... næsten altid.
MEN systemet kan ikke/vil ikke snakke sammen med resten af verden!!!
Og jeg bruger Windows på computeren, Android på mobilen.... Filer og billeder skal via Dropbox for at blive hentet over i iPad. Man kan ikke arbejde med sin Office pakke på iPad. Mange af de funktioner jeg kan lide i de andre systemer findes ikke.....
Så jeg beholder den og surfer mellem mine dimsers funktioner....

 
En App jeg er rigtig glad for, blev jeg opmærksom på hos Slagtenhelligko.
 
JKnitLite er en strikkeopskriftlæser med indbygget lineal, desværre kun hos Apple indtil videre... de skriver at den kommer til Android.... senere....
 
Her er forsiden i programmet.
Jeg vælger PDF Library

Og kommer ind til alle de PDF filer jeg har hentet.

Jeg har flyttet dem over i JKnitHDLite ved at åbne filen i programmet og så lægges de ind i PDF Library

Jeg har valgt en PDF fil med borter

Det er jo for små til at strikke efter...




På tablets kan man jo bare "forstørre" ved at sætte tommel og pegefingre mod skærmen og så flytte dem fra hinanden.... til man kan se hvad man laver!


I feltet hen over mønstret er knapperne til linealen/Bar'en


Den kan gøres smallere/bredere med "- "og "+" knapperne.

Den kan skjules med "Hide Bar" knappen.

Og så kan linealen skubbes op og ned over mønstret med fingeren.

For at undgå uønskede forskydninger trykkes på "Edit Bar" så bliver knappen sort og linealen fastlåses!


Knappen med "pilen over arket" drejer dit mønster ark.

Der er flere  funktioner i Programmet, men dem må andre fortælle mig om....
For jeg bruger kun denne....

Fik jeg sagt at den er GRATIS ???

4 kommentarer:

  1. Den er bare genial, den App. Den er også på min IPad;-)

    SvarSlet
  2. Jeg må vist lige udforske den app lidt mere...har den, men ikke fået brugt endnu...tak :-)

    SvarSlet
  3. Venter til den kommer på Android...:o)
    I mellemtiden bruger jeg mønstre på PDF filer i Adobe reader,
    hvori jeg også kan strege. Og det går faktisk også godt
    Jeg er meget glad for jeg valgte en tablet i Samsung, en bærbar i Samsung og en smartphone i Samsung. De "snakker " sammen.

    Det er en rigtig fin blog du har fået dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil lave et indlæg om brug af Markeringslinjen i Adobe XI. Absolut brugbart alternativ på den bærbare!
      Hvilken Tablet har du?? Hvis jeg skulle vælge en anden tablet....
      Jeg har Samsung mobil og kamera, de snakker fint sammen. Desuden har jeg en Acer bærbar med Windows 8 (som jeg kløjs gevaldigt i!).

      Slet