fredag den 27. september 2013

Farver gør ikke altid, som jeg vil....


Ubeslutsomheden blev til start på æbler... der er så blev til strikkeprøver eller rettere farveprøver....
Og ind i mellem blev endnu en trailer kørt til genbrug/skrald! Så noget praktisk arbejde blev det til i dag.
Tanken var et sjal med mørk bund og spil i grønlige nuancer...



Det blev til to forsøg!




Og jeg kan ikke lide nogen af dem..


Ind i garnkasserne og rode ...

Jeg vil så gerne bruge den skriggulgrønne festlige Gollum, men den har helt sin egen vilje, afhængigt af hvad den sættes sammen med. Jeg brugte den i starten på Garnnøglesjalet... og den forsvandt totalt ind i den lyse bund!
Nu har jeg sat den sammen med den blågrønne Mariner...
Det kan jeg faktisk godt lide. Men så skal det være med de åbne æbler ellers bliver den gulgrønne for hidsig. Jeg har i hvert fald besluttet, at den får en række æbler mere... Og ser om ideen med et særpræget grafisk æblesjal holder!


Og så vendte jeg mig mod kassen med de lyse bundfarver, hentede kassen med røde nøgler og startede på et sjal mere.... Det skal så være med de fyldte æbler; så alle de røde nuancer får lov at strutte og give godt humør.... (Desværre giver fotos ikke altid hele farveskalaen!)
Mental sundhed i røde æbler?

2 kommentarer:

  1. Jeg kan nu bedst lide det gule fyldte æble på den koksgrå bund. Det ser godt ud på min pc.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smag og behag... Og skærmfarver...
      Jeg bruger i øvrigt at tage fotos af mine arbejder... Jeg synes, jeg kan se det på en mere neutral måde. At fotoet giver en distance jeg ikke har mens jeg strikker!

      Slet