søndag den 20. oktober 2013

Så'n en vil jeg osse ha'!

Siden jeg strikkede Avisen til min mand, har jeg været lidt ... misundelig.. !

Og da æblerne stadig er lagt på hylden, er der plads til nyt projekt.

Der er lavet en strikkeprøve.
Den er vasket og tumblet!

Og opmålt:
24m er 10 cm i bredden



36 p er 10cm i højden.

Det er strikke med Supersoft (selvfølgelig!!!)
Bundfarven er Mariner. Den anden er en stor cone, der bare stod på hylden... Der står "Tusk" inden i paprøret.


Og så skal det omsættes til trøjens mål....
Jeg vil strikke mørk bundfarve i hele trøjen.

Jeg vil lave en ombuk af 5 cm rib, en omgang ret, en omgang vrang, en omgang ret i bundfarven.
På forsiden strikkes 5cm en lys, en mørk på p 3.

Skift til p 3,5. Derefter to omgange bundfarve, en omgang kontrast, to omgange bundfarve.

Og så strikkes der Avis ....
Det er fordelt med 2 mix, *3 mørk, 12 mix* x 8, 3mørk, 2 mix. Gentages på den anden halvdel af omgangen.
(mix= begge tråde på en gang)



Godt begyndt........

Der kommer sikkert ændringer undervejs...
Det er en del af udfordringen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar