mandag den 30. december 2013

Contiguous .... nyt ord i min ordbog!

Jeg kan ikke huske, hvordan jeg havnede på siderne med Contiguous skulder/ærme strik oppe fra og ned.
Jeg har nok surfet rundt i "top down" strik/knit....
Det tiltaler mig at strikke oppe fra: Der er ingen syninger, det kan prøves undervejs, det er færdigt på en gang...
Og dette alternativ til Raglan ser rigtigt interessant ud... Især fordi Raglan og runde bærestykker ikke falder ret pænt på mine retvinklede skuldre!
Da jeg jo har haft gang i alt muligt andet, blev ideerne lagt på "senere" hylden og gemt, men ikke glemt!
Opskrifterne/vejledningerne fundet på Ravelry blev printet ud... der er både en Tysk workshop og Susie Myers  ide på engelsk!
Jeg har købt til lager, når der var gode tilbud!!!!!
Så der stod en cone med en grå "kan bruges til alt"-farve.
Den blev hentet ind til lænestolen...
Rundpind 3,5 skruet sammen...
Papirerne blev nærlæst og der blev skrevet notater mellem linjerne!
Altså... min strikkefasthed er 25, det blev regnet ind i workshoppen.
Jeg slog 58 masker op og kastede mig ud i projekt GRÅ Contiguous.
Jeg kan ikke lige se, hvordan halskanten skal strikkes, så det bliver efter gefühl!

Jeg har allerede ideer til at lave skulderen lidt bredere end to masker....Der er fotos af andres projekter på Ravelry... Inspiration til nye strikkerier...

Men nu følger jeg opskriften og laver notater undervejs!
Fortsættelse følger.....



10 kommentarer:

  1. ser meget spændende ud.
    mvh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at prøve noget nyt, Anita. Måske det bliver den nye yndlingsmetode?
      mvh. Anne

      Slet
  2. Jeg har også været inde og kigge, så snart skal jeg også afprøve den. Først skal min anden Tempelblomst lige være færdig - og det er den lige om snart! god ide med notater undervejs. Måske de kan deles?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, som alle har travlt med Tempelblomst, smuk og dejlig... men jeg føler mig som et cirkustelt i ponchoer...
      Håber at se hvad du kommer igang med bagefter... notaterne kommer nok her på bloggen efterhånden som arbejdet vokser... Så kan vi kommentere hinanden!
      mvh. Anne

      Slet
  3. Det er bare så spændende at se hvad du nu "har fundet ud af". Jeg vil se meget frem til at følge dig også næste år. Godt nytår til dig.
    Strikkehilsner Kis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er egentligt lidt overrsket over at jeg bliver ved athave noget at skrive om.... det startede jo med sjaler og Excel! Men der er hele tiden noget nyt og spændende der skal prøves!!!
      Også godt nytå til dig, Kis. Continuous knitting... Anne

      Slet
  4. Skønt med udfordringer og spændende med dit nye projekt som jeg glæder mig til at følge. Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også at følge dit arbejde... er vild med din Dreambird! Og moskussjalet!!!
      Godt nytår til dig og dine. Anne

      Slet
  5. Det ser spændende ud. Top down strik har bestemt sine fordele - jeg har gode erfaringer med det. Og det plejer at sidde flot. Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Jeg har lavet flere top down trøjer, men det er med raglan..... Nu er jeg spændt på at se dette projekt vokse frem. Håber det sidder bedre på mine skuldre!
      Godt Nytår herfra... Anne

      Slet