tirsdag den 3. december 2013

December... Julehygge...


Så kom vi ind i December.

Nu må der pyntes
og hygges
og bruges levende lys i alle hjørner.

Nisserne dukker frem...

De gyldne Georg Jensen ophæng, med hver deres historie, kommer op og hænge i vinduerne.

Vintermørket skal bekæmpes. Dagene er lange og mørke.

Hygge og indesysler præger December.

Hver morgen skal der tændes lys i kalenderlyset.
Og så må der pakkes kalenderpakke ud, på skift hver anden dag...
Jeg fik kalenderlys og den sjove lighter, Erik fik en skrabekalender...
I morgen er det hans tur i pakkekurven....

Jeg strikker for fuld kraft, det skal være færdig før jul!!!
Alt i mens jeg tænker og lægger planer for næste projekt.

Jeg har kig på noget strik top/down på en ny måde
Prøv at Google "contiguous sleeve". Så kommer masser af sider frem...
Har I nogen erfaringer med den metode???

5 kommentarer:

  1. Kender det med at være i fuld gang med næste projekt i tankerne. Jeg vil da lige tage et kig på den metode, du henviser til. Så kan vi måske senere dele erfaringer?

    SvarSlet
  2. nu har jeg kigget metoden - og jeg tror faktisk det er sådan jeg lavede denne:
    http://www.ellenlarsen.blogspot.dk/2013/11/halsudskring-eller-hjere-nakke-pa-top.html

    som jeg brugte fra den engelske opskrift Peasy. Den er jeg rigtig glad for - og derfor har jeg indført den i mine top-downs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen.
      Ja, døgnet har for få timer... og jeg har kun to hænder!
      Den er smuk, din Peasy. Den skal jeg også have kigget nærmere på...
      Men i den anden metode ligger udtagningerne som en skuldersøm ikke som raglan... Det tiltaler mig, for jeg er ret firkantet ud over skulderpartiet og så falder raglan og rundt bærestykke ikke så pænt.
      Den skal i hvert fald prøves.... Fortsættelse følger... efter jul!!!!!!
      Speedstrikkehilsner
      Anne

      Slet
  3. Den metode ser tiltalende ud. Har googlet og det ser spændende ud. Glæder mig til din fortsættelse ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt på at kaste mig over den teknik, Aslaug. Altid sjovt med nye udfordringer!
      Mvh. Anne

      Slet