mandag den 16. december 2013

Ret til ændringer forbeholdes.....

Jeg har strikket på avistrøjen....

De ærmer tager laaang tid, men denne gang har jeg strikket på et ærme hver anden dag...
Så blev de færdige på samme tid...
og jeg fik lavet indtag og ændringer samme sted!!

Nåede op til ærmegabet.
Delte og strikkede frem og tilbage på de sidste omgange.


Og vejret idag er da kun egnet til sådan noget monteringsarbejde.

Bevæbnet med tv fra Frihuset og en kop kaffe ved siden af.....

begyndte jeg at sy belægningen til indersiden, men det sad altså ikke pænt.

Den ribkant på indersiden ville bule!!!!

Og så er det jo en fordel ..
at ret til ændringer forbeholdes strikkeren!


Jeg gav mig til at afmontere kanten....

Det er noget pullerværk!


Men jeg er stædig !
og fik samlet maskerne op hele vejen rundt.

Og nu strikkes der glatstrik på indersiden.


Med til historien hører at jeg igår gjorde det samme i manchetterne!!!


Det skal altså bare være i orden...


Jeg ved, jeg ville ærgre mig, hver gang jeg havde fat i trøjen ....


Så... det var en ommer!

4 kommentarer:

  1. Den bliver bare så flot din avistrøje. Godt at du fik pillet op, det vil altid ramme ens falkeblik hver gang man tager trøjen på, hvis ikke monteringen er i orden og i dag har det ikke været vejr til andet end at hygge sig med strikketøjet. Fortsat god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også trøjen tegner til at blive god, Annelise.
      Mon ikke vi alle har prøvet "Arhj, det går nok!" Og fundet ud af at de projekter ender med at blive pillet op eller kasseret....
      Så ældre og klogere (!) retter jeg fejl med det samme.... Erik siger der er en god timeøkonomi i mit garn! ;-)
      Mvh. Anne

      Slet
  2. Hmmmm ribkant på indersiden af ærmer, godt du lavede det om, det vil helt sikkert blive så meget bedre, det er et kæmpe arbejde at strikke trøjen, synd hvis den bare ville ende nederst i skabet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja... fikse ideer er ikke altid fikse, Gitte! Så lærte jeg det... Jeg var optaget af at det skulle sidde til, men det blev altså bare tykt og bulet!
      Hvis ikke man prøver noget nyt, lærer man jo ikke noget, men denne var bare en Ommer!
      Monteringshilsner Anne

      Slet