tirsdag den 11. februar 2014

Jeg har lavet andet end at strikke......

Når man kommer i snak med andre håndarbejds"tosser" falder snakken på tidligere projekter...
Jeg ved ikke, hvorfor "Patchwork" ikke er med i min præsentation af mig selv og mine mange gøremål.
Men faktisk var symaskinen mit fortrukne redskab i de unge år.
Til at sy om, sy tøj, reparer hullede knæ og ødelagte lynlåse... Kort sagt det tre unger og en mand kommer ind med!
Jeg syede patchwork på maskine. Tæpper til ungerne, da de var helt små..
Og da de blev teenagere blev tæpperne fundet frem igen, fik monteret en ny kant på, så de blev større og passede til de "små", der nu var vokset mig over hovedet!




Jeg genfandt de gamle fotos og fik dem skannet.

Af ukendte årsager har jeg ikke fået hele Peters tæppe med på fotoet!



Peter og Søren fik tæpper som små, men Gitte fik først sit som teenager.
Der blev aldrig tid til at patchwork med tre små børn om benene!



Gittes tæppe er så til gengæld sat på pap og håndsyet!

Tæpperne er vist stadig i brug, som en let dyne i en varm sommernat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar