lørdag den 22. marts 2014

Jeg er vist bare ikke til poncho.....


Jeg havde overvejet det inden...
Men jeg ville så gerne have en poncho.


Den er sådan set også, som jeg udtænkte den...




Jeg er vild med mønstret....




Men jeg synes ikke, den passer til mig...
Det ser da ret elegant ud fra denne vinkel......



Jeg savner ærmer...
(Min datter skrev, at jeg lignede en Tyrannosaurus Rex med de små arme!)


Jeg tænker... det kunne da blive en pæn tunika... MED ærmer!!!!!



Og så kommer jeg til at se SÅ gravid ud fra den uheldige vinkel.....
Det er poncho-no-go for mig!


Den ser sikkert smart ud på en quinde, der forstår at føre sig...
Men jeg er nok ikke typen til poncho!

Den kan vel laves om til et siddeunderlag eller en pude.....

24 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det synes jeg jo også... bare ikke på mig!
      Strikkeomigenhilsner. Anne

      Slet
  2. Anne dog. Sikke et arbejde og så er du ikke tilfreds med det. Først vil jeg bare sige at ponchoen er fantastisk flot - uden tvivl!!!!!! Nu bruger jeg aldrig poncho fordi det for mig er meget upraktisk at have under noget - kan lige se det for mig med armene på indersiden af en jakke når man går på snuden :-) Jeg ved ikke hvornår jeg har brug for en poncho egentlig. Jeg strikker meget hellere Viajante fordi den kan bruges som halstørklæde, sjal og som "tæppe" når man er i biffen og det er koldt. Nå, det blev da en lang kommentar - måske du kan få solgt den?? Det er så synd at lave pude af den!!!! God weekend - jeg glæder mig til at se hvad du nu skal igang med? Måske lave hullerne i ponchoen om til lommer og strikke ærmer som du kan sy i? Bliver måske lige for meget sweater nederst?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid dejligt med kommentarer... også de lange..
      Jeg ved da ikke, hvorfor jeg troede, jeg kunne forliges med denne type poncho, for jeg bruger jo nærmest både arme og ben til at snakke med/jeg gestikulerer meget! Så kan jeg jo ikke kommunikere.... uha...
      Jeg kan ikke nænne at lave den til en pude. Den skal nok komme i brug...
      Strikkeomigenhilsner. Anne

      Slet
  3. Jeg synes at den er kanonflot, men din datter har ikke uret med . Hvis det var min, så ville jeg trævle op og strikke den uden huller og et godt stykke kortere (ca. til der vor hullerne ender-set oppefra) og så ville jeg strikke løse ærmer til :-)
    Jeg går og sukker efter AD´s Tempelblomst som hærger i blogland, men jeg kan ikke li´ at ponchoen bestemmer over mine bevægelser, og det samme sker jo med dine ærmehuller. Marimekko derimod giver plads til både store og små armbevægelser :-)
    En anden ide kunne være at klippe den op og strikke kanter på så den bliver til en cape.

    Jeg er spændt på at følge med i hvad du finder på !
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo det når man får en fiks ide... så må den afprøves...
      Og jeg har så lært at jeg skal strikke tøj til mig selv, som jeg kan røre mig i.
      Jeg kan faktisk ikke nænne at klippe/ændre den...
      Den kommer i brug som den er! Og så strikker jeg "noget", som fungerer bedre til mig!
      Strikkeomigenhilsner. Anne

      Slet
  4. Sådan en poncho er også god når man kommer lidt kold hjem, jeg bruger mine meget f.eks når jeg strikker og er lidt kold om skulder/nakke.
    Det kunne da også være du kunne sælge den ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nået til, at jeg bruger den som den er... Jeg tror, den er super til at sidde i hjørnet i campingvognen og strikke-hygge!
      Strikkhilsner. Anne

      Slet
  5. ØV for sulan da, hvor er det altså ærgerligt, når man har haft så stort et arbejde.
    Jeg må indrømme, at jeg har det lidt lige som de andre: Ponchoer er superflotte, men ret upraktiske.
    Sy ærmehullerne til og brug den puttehygge på terrassen en kølig sommeraften - det må den da være fantastisk til. Eller sælg den, som foreslået.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er jo Tyrannosaurus ærmehuller.... Det bliver min køre bil/strikke huller. Og så kommer den med ud i campingvognen.
      Slut med ponchoer ude ærmer. Jeg strikker videre på "To'eren". Det funker bedre til min stil.
      Strikkeomigenhilsner. Anne

      Slet
  6. Hej Anne
    Din poncho er meget flot, men personligt synes jeg, at en poncho af denne type er en underlig hybrid mellem en sweater og tæppe/sjal, hvor man mister fordelene ved sweaterens ærmer og tæppe/sjalets mulighed for at være mere eller mindre lukket,så jeg forstår godt din misfornøjelse, MEN der er sikkert andre, der vil ELSKE din, så prøv da at sælge den og lov mig, at du arbejder videre med de motiver, da din evne til at kombinere dem i krop, ærme og kant er meget elegant.
    God fornøjelse fra Kristine
    PS: En steek er de ekstra masker, der strikkes til brug for (evt. hækling/syning inden) opklip

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Kristine. Og jeg må jo sige, at jeg er enig i dine betragtninger om ponchoklokker!
      Som skrevet ovenfor kommer den i brug... Og så strikker jeg en tunika ting der passer bedre til mit temperament.
      Men hvis man ikke prøver noget nyt, lærer man jo ikke noget.... Og jeg har da lært noget om at tegne mønster til skulderpartiet, strikke steeks til ærmehuller....
      Strikkeomigenhilsner. Anne

      Slet
  7. Jeg synes den er helt fantastisk, og har overvejet om jeg kunne lure den af! Jeg ville lave den meget kortere til lige under brystet. Anne, den er så smuk, og jeg håber at du vil lave et mønster. Krydser fingre:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina. Jeg har også tænkt om den skulle have været kortere, så kunne jeg ikke putte mig i den... eller længere, men så ville jeg blive væk under den (er kun 164cm høj)
      Jeg laver et mønster og lægger på Ravelry. Når det er tegnet ind i Excel kan man jo vælge at strikke den enten opad og nedad!
      Strikkeomigenhilsner. Anne

      Slet
  8. Den er meget smuk, og stooort flot arbejde - men enig, jeg forstår dig godt - er heller ikke poncho-typen.....den ville sikkert gøre sig med ærmer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... Tja,så lærte jeg, at det er jeg heller ikke! Og med ærmer tror jeg, at den vil komme til at ligne Arvingen/Slægtningen.....med fare for kopi-mistanker.
      Jeg tror altså, jeg er til noget mere kropsnært som en let/løs tunika...
      Vi får se hvad jeg ender med... Jeg skal vist lige strikke et sjal, for at få poncho'en på afstand!
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  9. Helt ærlig,du har det lige som mig,når jeg har strikket noget til mig selv,så synes jeg ikke det passer....men jeg synes nu du ser godt ud i den poncho og det er et flot mønster,så måske du skulle give den en chance,den er jo dejlig lun :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Morganza. Jeg vil også bruge den. Som jeg skrev til Ellen, tror jeg, den vil være god i Campingvognen. Den fylder ikke som sjalerne. Og jeg kan fint strikke, når der er ærmehuller i den.
      Strikkehilsner. Anne.

      Slet
  10. jeg synes du ser sød ud i den; prøv at posere foran kameraet som om du elsker den, med støvler på (alt ser dumt ud i strømpesokker) - så skal du se - du tvinger kameraet til at fremstille det som om den ikke passer til dig! Jeg synes du er flot!!!
    mange kærlige tanker fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bente. Det kan du have ret i! Og jeg kan ikke lide at blive fotograferet, vil hellere stå på den anden side af kameraet. Mener jeg er meget bedre til det!
      Og min mand kan kan ikke lide at bruge mobilen til at fotografere med...
      Det skal jo gå galt!
      Jeg skal nok bruge ponchoen... Og uden kameraet slapper jeg mere af!
      "Anti-model" hilsner. Anne

      Slet
  11. Jeg synes både den er ualmindelig smuk, og at den klæder dig flot. Men jeg kender også det der med ikke at få brugt poncho, og at det kan være svært at få solgt strikketøj. Og det er eget design som jeg har forstået det ? måske et af garnfirmaerne /et blad vil købe den sammen med opskrift ? eller, som du siger, du kan få glæde af den i campingvognen . Smuk er den i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Jeg skriver et mønster og lægger på Ravelry. Der er nok nogen der synes om denne udgave, andre vil hellere have noget med ærmer(mig!).
      Nu starter campingsæsonen snart... Så kommer den i brug. Det er altid lidt råt i starten!
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  12. Jeg er vild med mønstret.... det er så flot. glæder mig til at det kan købes på Ravelry.

    venter spændt..
    kh
    nette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, nette. Der arbejdes på at skrive et mønster...
      Strikkehilsner. Anne

      Slet