torsdag den 22. januar 2015

Færdig med den blå Raglanify trøje

Det har været en fornøjelse at strikke i denne garnkombination!
Jeg har strikket i 1tråd Højlandsuld og 1 tråd Alpaca på p 4
Den vejer 350g. Der er 10g tilbage af 3. nøgle Alpaca!


Som tidligere skrevet er grundmønstret lavet med min Raglanify app (til både apple og Android)


Jeg "opdagede" at min talje var ikkeeksisterende, så det kostede en piloptur...


Nu er den uden taljering!

Jeg har strikket en enkelt maske i perlestrik midt på ærmer, for og bag.
Det er nu ikke nemt at se i den dårlige fotobelysning!


Jeg har genbrugt den smukke kant-rib fra Lerwick og tilføjet en rullekant på 10 omgange i halsen.
Borten er strikket med *1 omg 3vrang på retten, 2 ret. En omg ret*. Gentag*-*
Tag ind til 2 vrang for smallere rib undervejs... Alt i forhold til hvor bred/elastisk man ønsker kanten...
Ærmekant og forneden har jeg strikket på p 3,5 og sidst p 3.




Trøjen er let, lun og lækker!







Vasket og lagt til tørre....



14 kommentarer:

  1. Super flot. Lækker farve. Hurtigstrikker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak og tak...
      På p 4 går det heldigvis stærkt!!

      Slet
  2. Den er flot til dig og en skøn farve. Hvor er det sjovt at ens talje forsvinder med alderen. Jeg har samme problem men heldigvis man vi skjule det ved at undgå indtagninger. Hvordan går det med skinnebenet? Håber at det hurtigt fortager sig for det er god motion at gå. Jeg gik 7.5 km i dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg kan jo bedst lide de blå farvetoner...
      Jeg ved da ikke lige, hvor den talje forsvandt hen... Synes ellers det kunne se godt ud med en taljering... men det lignede mere en badering!
      Jeg ved ikke rigtigt med de skinneben.. sølle 1100 skridt fra bil til besøg kunne mærkes! ØV!

      Slet
  3. Hvor er den flot. Den garnkombination er også blandt favoritterne her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg nød virkelig at strikke med Uld/alpaca... Det bliver ikke sidste gang!

      Slet
  4. Du har strikket hurtigt! Den er rigtig flot. Hmm manglende talje kender jeg godt....

    Garnkombinationen har jeg til gode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Unni. Sjovt som det med taljen er kendt rundt omkring!
      Garnkombinationen kan anbefales...

      Slet
  5. Jeg er imponeret over, hvor hurtigt du kan strikke de mest fantastiske kreationer!
    Dit seneste værk her er også blevet rigtig flot - både farve og facon ser dejlige ud, så jeg forstår godt, du er glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annelise. På tykkere pinde bliver man hurtigt færdig.. Og garnet var så dejligt at strikke med... Så jeg skulle lige strikke en omgang mere...
      Nu glæder jeg mig til at bruge den.

      Slet
  6. Den blev jo rigtig god. Det er også min foretrukne garnkombination :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Ja, det er en enkel og funktionel trøje. I noget lækkert garn!

      Slet