tirsdag den 27. januar 2015

Havskum og blæst i håret

Solen skinnede...
Vi kunne hurtigt enes om at køre ud til æ haw...

Åh det var skønt...

Allerede på vej hen mod molen kunne man høre havet...





Kig ud mellem klitterne viste at der var gang i bølgerne....



Mennesket bliver den lille herude...


Bølgerne brager ind mod kysten og knækker med hvide skumsprøjt...



Om sommeren er det her, vi går ned på stranden og nyder livet med bare tæer i sandet!




Nu kunne vi betragte resultaterne af de seneste storme...

De store stenblokke er "bare" lige flyttet 10-20 meter...






Denne blok lå ude for enden af molen..



Bølgerne er en naturkraft, man skal have respekt for... året rundt!



Der er også gnavet et stort stykke af klitterne...
Når billedet forstørres, kan man se den stejle skrænt, der nu står åben ud mod havet...



På stien kunne man se, hvor langt oppe på land havet havde været...


Godt gennemblæste kunne vi køre hjemad i læ bag klitten...




Vi gjorde lige et stop undervejs...

Hos Nordsmark i Vemb. En herretøjsforretning.
Men de har også tilbud i overtøj til damer...

Vi har før købt Tenson jakker og Erik har købt Pinewood bukser, som blev lagt op uden omkostninger og sendt til adressen.
Når jeg træder ind i butikken, tænker jeg "Korsbæk"!
Tøjet hænger og ligger tæt.
Men der er en super betjening og de ved, hvad de har hvor!

Jeg ønskede mig en jakke.
Gerne lidt lang... helst med vindfang i livet, men det laves kun i skitøj!
Efter munter snak og prøven tøj fandt vi frem til denne Tenson. En trekvart lang, let og vatteret jakke.

40% rabat... det' da ikk' så ring' endda!

Jeg fik også et par Tenson regnbukser...

I alt 1538kr.

Nu er jeg klar til vinterferien!

12 kommentarer:

  1. Herligt med både gode tilbud og et vindfyldt Vesterhav. Også selv om det vist er lige barsk nok ved kysterne i denne vinter.
    Skønne billeder, Anne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gode tilbud er altid godt!
      Tak... det kostede meget kolde fingre at stå og vente på det "helt rigtige" bølge!

      Slet
  2. Det er kram, du har fået der, Anne :-) Og skønt med havluft i ansigt og hår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, jeg bliver glad for den jakke... den skal afløse min 10år gamle yndlingsvinterjakke!
      Det var så skønt derude midt i vind og skum.

      Slet
  3. Det er en gave at have Vesterhavet inden for bilrækkevidde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vesterhavet er altid en tur værd, Lene... enten det er til støvler eller bare tæer!

      Slet
  4. Vi bor altså godt, når vi har vand rimeligt tæt på, uanset hvor vi bor. Jeg forstår virkelig godt tyskerne higer efter at komme til vort lille land.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er noget vederkvægende ved at komme ud til vandet... Jeg elsker vesterhavets vildskab... og de lange dovne dønninger en sommerdag...
      Ikke underligt at tyskerne flokkes langs kysterne.

      Slet
  5. Skøn billedserie. Ja naturen er betagende og særlig i dag med solskin.
    Nu er du klædt godt på til vinteren

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annelise. Det var var simpelthen en skøn tur... støvsugeren kunne sagtens vente en dag mere...!
      Det var sådan en sjov oplevelse at prøve jakker. Erik sagde med det samme; det er den du skal have! Jeg glæder mig til at tage den i brug.

      Slet
  6. Hvor er du heldig, at du bor tæt på Vesterhavet. Jeg bor tæt på Kattegat, men når man er vokset op tæt på VH, så er Kattegat ikke sådan helt rigtigt hav. Og jeg MÅ til Vesterhavet af og til og mærke naturkræfterne. Sådan er det.
    Dejligt at blive ekviperet med nyt sæt tøj. Det er ikke at kimse af - især i regn og blæst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er 1/2 times kørsel til kysten... + lidt mere op til Thorsminde.
      Jeg kan også godt lide kysten ved Frederikshavn/Sæby og nede ved vadehavet... vi har jo så varierede kyststrækninger... Men sådan en forblæst tur med bølger og skumsprøjt er nu noget særligt!
      Og så er tøjet vigtigt... det er jo ikke forkert vejr, men forkerte klæ'r!

      Slet