tirsdag den 17. februar 2015

Det går så langsomt, at...

jeg har lyst til flere projekter samtidig!

Det  er nemlig lidt kedeligt!
Og der er mange masker!
Og p 3!

Det er et langtidsprojekt... Til tv og køreture...og møder og lignende!


Jeg har længe haft kig på Nancy kofte.
Den er en fra Sandnes hæftet Norske ikoner, hvor jeg har lånt billedet.

Den har både lus og stjerner/ottebladsrosen...


Jeg tror dog ikke, jeg kommer til at se så slank ud i den!
Jeg har flyttet rundt på garnet....
Flødeskum, Blå rullesten, to lyse blå nuancer (højlandsuld) og Navy Heather (garngaragen)

De to lyse har været udfordringen...
Den ene er mest grålig og den anden mere lysende blå...
Det er pokkers svært at fange med kameraet!
Men jeg er indtil videre blevet enig med mig om, at det skal være den grålige; den falder mest i tone med de andre nuancer.
Og jeg ønsker ikke et lysende blåt bånd gennem bærestykket lige over stjernerne.

Mens jeg sad og diskuterede sagen...
fik jeg pludselig øje på flagspætten....

Lige der mellem strikkedimser og potteplante!


Jeg havde - selvfølgelig - ikke zoom-kameraet ved hånden, så det er frit skudt og beskåret fra Xperia Z2!



Den hoppede op til foderbrædtet...

Man kan se, hvordan halefjerene bruges som støtteben!


Op og kigge efter godbidder...

Den plejer ikke at gå ind på foderbrættet.
Den har holdt sig til kugler og nødder i poser og beholdere.

Jeg må hellere komme ud og fylde op igen!

16 kommentarer:

  1. Spænnende prosjekt du nu har gang i. Nancykoften er en kæmpestor hit i Norge. Bliver spænnende at se din!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Avistrøjen til Erik kommer til at tage tid!
      Jge kan se se på blog og Koftegruppa, at Nancy er meget populær... Flest i de brune eller grå farver... Min skal være til denimbukser....
      Men skal den være med lus eller ikke... that´s the question!

      Slet
  2. Flagspætten er en flot fugl, men det er en værre røver - svenskerne jager den uden blusel væk, hvis den vover at vise sig i deres haver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de har jo hver deres rolle i fødekæden... vi plejer at få besøg af en Spurvehøg, men den er det længe siden vi har set...måske den er gået til i vinter.
      Så vi betrgater livet derude og lader livet gå sin gang.

      Slet
  3. Du er bare heldig, at du har så mange fugle i haven. Jeg nøjes med solsorte, mejser, musvitter og krager!
    Det er godt at have flere strikketøjer at veksle mellem. Hvert til sin tid. Gode farver, du har fundet frem til den norske trøje. Jeg ville lave en strikkeprøve for at se, hvordan farverne agerer i forhold til hinanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også alle de forskellige fugle.
      Afveksling er godt på strikkepindene. Jeg er flytter lige lidt mere rundt på farverne og så laver jeg en strikkeprøve. Som vaskes og måles op!

      Slet
  4. Pyha - avistrøjen - tænk at du orker - det er i det mindste en trøst, at du også kommer til at kede dig lidt ;-) Den seneste kofte (som vi nu kalder de norske trøjer) er blevet fin og ser da meget velsiddende ud - godt du endte med at blive tilfreds ovenpå det store arbejde :-) Man kan sagtens se flagspætten, når man klikker billederne lidt større - det er en smuk fugl - forrige år på en af vores gåture i skoven kunne vi se fodring af flagspætteunger - det var sjovt at se de små hoveder dukke op over kanten, når forældrene kom med mad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså... når det nu var det eneste han ønskede sig....
      Så med lidt afvekslende udfordringer ind i mellem... bliver den vel færdig!
      Jeg har aldrig set spætten fodre unger... der var I heldige at få det med på turen.

      Slet
  5. Dejlig arbejdsplads, hvor du kan Se på fine bessøg i haven. Skænt med lidt naturadspredelse til dit langsomme strikkeprojekt ;-) Det kan hurtigt blive en sjovere dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt med sådan en udsigt! Når tv news kører i ring, så er det sjovere at kigge på fugle!
      Og til afveksling fra den (søndags) avis jeg er igang med!

      Slet
  6. Det bliver en rigtig flot trøje. Jeg tror det er et godt farvevalg du er landet på . De grålige nuancer passer fint sammen. Og så sjove oplevelser man kan have med dyrene derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Jeg strikker små prøver, vasker og så tager jeg stilling til, om jeg synes det spiller... Forunderligt så små nuanceforskelle, der kan gøre en stor forskel!
      Foderpladsen er en daglig kilde til fornøjelse.

      Slet
  7. Hyggelig med flagspætten... ja så herlig med fugler nærheten fra spise- og arbeidsbord.
    Deilig garnet for dine kofte du har. Fargene er veldig flott. Jeg har ferdig min første jakken og nå jeg vil strikke en kofte... også... så masse deile mønster... vanskelig valg.
    Ja...i alle fall jeg har i arbeid mye prosjekte. Ha en riktig fin helg. Hilsen til deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er både hyggeligt og spændende at kigge på fuglene.
      Tak for rosen. Dejligt at du også er i gang med at strikke kofter. Det er jo blevet svært at vælge hvilket mønster, man skal kaste sig over!
      Godt helg til dig også.

      Slet
  8. Hernede ser jeg tit spætten fra vores badeværelsesvindue. Det er en smuk fugl syntes jeg. Du må ud og fylde op og sidde klar med zoomen ;-)
    Det er ellers et smukt langtidsprojekt du har gang i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da heldig... Her går der flere måneder mellem besøgene og så dukker den pludselig op flere dage i træk. Jeg forsøger at huske kameraet, hver gang jeg flytter stue/udestue!
      Og tak, det bliver et langtidsprojekt. Der er jo også andet end strik....

      Slet