tirsdag den 30. juni 2015

Strikke og farvekvaler....

Jeg tror, jeg fik strikket 5cm ærme på turen til Oslo!

Vel hjemme igen blev det først ærme næsten færdig; jeg venter med kanten til begge ærmer er lige lange og jeg har strikket kroppen.

Så kan jeg bedre bedømme om det hele passer!


Lige nu ligner den mere Jens Lyn en en trøje!

Det kan godt være det projekt bliver skubbet bag i køen....

Imens jeg har strikket på Crazy stripes tee, har jeg også strikket på 3i1 ...

Den driller mig!

Jeg kunne godt lide farverne, da jeg fandt dem frem...
Men jeg synes, den mørkeblå er alt for dominerende....
Så den blev pillet op/af...
Mellemstykket blev strikket i den lyse turkise...

Det blev mere harmonisk...

Jeans og lys indigo synes jeg alligevel ikke passer til selve trøjestykket....
Hmmm....Den bliver lige lagt til side...
Jeg strikker noget helt andet.....

Ravelry har ellers mange spændende farveudgaver af 3i1 blandt projekterne.

En af strikkerne, falcoOat, har lagt en skitse af blusen op, så man kan selv farvelægge den.
Det er da smart...


Kloge hoveder farvelægger den på pc i billedbehandlingsprogram, IrfanView.



Det kan jeg så ikke finde ud af...
Jeg holder mig til papir og farveblyanter!

Og  finder noget andet at strikke... indtil det her falder på plads i mit hovede!

8 kommentarer:

  1. Så spænnende. Den står på min liste også. Den er utrolig flot, men også en sweater man lige skal tænke fem gang på når det gælder farver. Kender jeg dig ret så falder den snart på plads. Det ser jo rigtig god ud efter du pillede den mørkeblå opp. Måske en grøn farve havde været noget???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en trøje med farvemæssige muligheder og udfordringer. Skal det være kontrast elle inden for farveskalaen????
      Jeg har tænkt på en mørk petrol... Spørgsmålet er så om den skal være stribet eller ensfarvet for at blive mest harmonisk/efter min smag....
      Jeg glæder mig til at se din version; du er mere farvemodig end jeg!!!

      Slet
  2. Det er lidt sjovt at se, som den samme bluse kan få så vidt forskellige udtryk bare via farverne.
    Det vidste vi jo godt, men det er alligevel interessant at få det smidt i synet på denne måde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er simpelthen fascineret af farvers sampil og virkning! Det overrasker mig gang på gang at farver der ser fine ud lagt op på bordet falder fuldstændigt anderledes ud når jeg strikker dem op. Så det skønt at FalcoOat har tegnet den op og viser variationerne.

      Slet
  3. Hva er det nu med dig Anne ...... Hele to projekter i dette indlæg og så bliver de begge skudt til hjørne for en tid ....det plejer da ikke at ligne dig !
    Måske sku du prøve at lave en lille strikkeprøve, bare 10 cm bred til 3-1 trøjen for at se farverne spil imod hinanden ?
    Det tror jeg, jeg lige vil prøve inden jeg tager "negleklipperen" med på ferie !
    Men en del af charmen ved denne bluse er jo netop også at det ska se ud som tre forskellige bluser ovenpå hinanden sådan lidt boheme agtigt !
    Hvad har crazy stripes tie gjort ? Siden den skal i skammekrogen ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej... det er lidt frustrerende...
      Jeg kan bare mærke at det ikke spiller! Jeg skal en størrelse med i Crazy Tee og have fundet en anden farve kombi til 3i1. For de skal helt sikkert strikkes. Jeg er stadig vild med mønstrene.
      Så indtil det falder i hak, hygger jeg med noget helt ukompliceret feriestrik....

      Slet
  4. Hvor er du altså god til at finde de spændende trøjer. Glæder mig til at se resultatet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne har jeg nu ikke selv fundet. Det er strikke Helle i Kbh. der fristede mig!
      Jeg skal nok få hul på farvekoden... men det varer lidt inden de to trøjer kommer op igen....

      Slet