fredag den 24. juli 2015

På Moesgård Museum med Mor

I går var mor og jeg på tur...Hun skulle til kontrol hos Øjenlægen og derefter havde vi fri!
Vi kørte langs havnen, -der er godt nok sket meget,- ud til Strandvejen.
Vi valgte ruten gennem skoven.
Smukt. Grønt. Med sollyset flimrende ned gennem bladhanget.

Jeg glædede mig til at vise mor det nye Moesgård.

Vi hilste på Lucy...
Turen ned af evolutionstrappen var lige rigeligt for mor..
så vi tog det med ro...

Der var mange besøgende.
Der var sommerferiestemning og mylder af børn...


Vi nåede ned til Hobbitten.

Hvem kan stå for den attitude??

Vi så noget af Vikingeudstillingen og så var der kaffepause!


Mens vi nød kaffen, blev køen ovre Kejser Quin også mindre...


Og vi gik derover...
Det er en utrolig historie om den første kejser af Kina...


Det er smukt udstillet og jeg nød gensynet.


Vi var lige en tur ude på terrassen ved cafeen.

Mor nød udsigten


Kigger man den anden vej... kan man gå lige op i skyerne...

Vi var enige om, at det var en rigtig god tur til Århus!

16 kommentarer:

  1. Det lyder til at have været en dejlig tur og hvor er det nogen flotte billeder du har taget, specielt det sidste af himlen. Kh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt og en gave at kunne opleve sammen med min mor på 91 år. Stadig åben og nysgerrig.
      Jeg blev også glad for det billede, da det kom på en større skærm. Himlen skiftede mellem sol og skyer... Og skyerne er jo spændende at fotografere.
      kh Anne

      Slet
  2. Moesgård Museum er absolut et (gen)syn værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ganske fascineret af både bygning og indhold... så der er til adskillige gensyn.... gerne udenfor ferieperioder!!!

      Slet
  3. Åh jeg gad godt, men når det ikke - at se særudstillingen, men museet må og skal jeg se engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skam, du ikke kan nå den særudstilling, lene. Den er der ellers frem til 30. september. Men ellers ... ja, museet er bestemt en tur værd.

      Slet
  4. Ej hvor sjovt - vi har planlagt tur derned sammen med vores børn i næste uge. Og det ser spændende ud. Dejligt I kan nyde sådanne ture sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pudsigt.... I kan godt glæde jer til turen. Og giv jer god tid! Der er meget at se på. Jeg har stadig ikke set "oldtiden". Formidlingen af info er spændende for alle aldre.
      Ja, jeg er glad for, at vi kan have sådanne oplevelser med hinanden.

      Slet
  5. Det lyder som en dejlig tur. Vi har også lovet hinanden at vi skal nå at se særudstillingen, og det nye museum har vi heller ikke set endnu. Så jeg glæder mig bestemt, alle roser det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi hyggede os! Jeg synes bestemt I skulle tage motorvejen til Århus... Og mens kejseren stadig er på plakaten.
      Jeg er ikke færdig med ham... Har en aftale med både manden og datteren!

      Slet
  6. Moesgård er et spændende sted, selvom jeg må indrømme, det er alt for lang tid siden, jeg har været der. Terracotta-krigerne ville jeg nu godt have set lidt af :-) Det ser ud til I havde en dejlig tur - selvom evolutionstrappen var lidt for lang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid nydt at komme på det gamle Moesgård, men det nye er virkelig noget nyt! Og så er køreturen gennem skoven en oplevelse i sig selv.
      Håber du når at se terrakotta krigerne.
      Tak, vi fik en god dag... Med pauser på trappen!

      Slet
  7. Det er vel næsten det værste tidspunkt at besøge attraktive steder lige nu midt i ferien? Og måske alligevel ikke, det afhænger vel lidt af vejret. Det har jo været fantastisk sommervejr den sidste uge. I hvert fald på vore kanter.
    Moesgård må vi også se en dag, når vi kommer vestpå

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk Moesgård har mange besøgende hele tiden. Der var også mange mennesker onsdag aften i maj! Måske et andet klientael, men alligevel... der var også trængsel!
      I skal absolut sætte tid af til Moesgård...

      Slet
  8. Jeg har slet ikke fået set det nye Moesgård, det er ellers meget på todo-listen.
    Med eller uden Kina - vi har temmelig meget på programmet de næste måneder.
    Tak for rundturen, du formår som sædvanlig at give en flok ganske fristende billedmæssige smagsprøver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen, Ellen. Du må prøve at få skabt et hul i kalenderen til at besøge Kineseren og alle de andre... Læste lige i JP, at man vil lave et særudstilling hvert år... Næste år skulle det blive om gladiatorerne fra Coloseum!

      Slet