tirsdag den 21. juli 2015

Rød eller rød... eller rød?


Jeg skrev 30.6. om mine farvekvaler!

Jeg har blå/turkise farver i Silkwool, som jeg ville strikke 3i1 med...

Jeg kan jo godt lide blå!!!

Jeg kunne bare ikke få det til at spille....


3i1 giver alle muligheder for at lege med, hvad man nu har på lageret....


I går aftes stod jeg og gloede på garnhylderne...
Og de to røde garner begyndte at snakke sammen...

Men se om jeg kunne få den rigtige nuance frem i fotos????
De samme to cones får mange forskellige nuancer afhængigt af belysning og vinkel...
Om det er taget med min Sony Z2 eller med min iPad...

Jeg tog vist 25 fotos og slettede de fleste!

Igen må jeg konstatere at iPad rammer bedst!!!
Det er Tudor rød og Crimson rød, det står i bunden. Jeg kan ikke huske om det er alfarød og brandbil...?

Jeg vil gerne have de to hovedfarver på kroppen til at ligge tæt op af hinanden.
Men hvilke farve skulle spille op til dem???

Jeg flyttede garnnøgler... i mange farver....mange gange... endte med de grønne...
Der er faktisk rigtigt mange grønne farver...
Jeg havde min ipadsleevefarveprøvestrik med i arbejdet!
Og endte ... indtil videre...  med denne farvesammensætning!

De to grønne skal strikkes i striber nederst på trøjen, derefter et stykke ensfarvet orange og til sidst kroppen med de to røde nuancer....
Gad vide om jeg tør... når det kommer til stykket!

16 kommentarer:

  1. Anne - GØR DET!!! Det bliver rigtig flot - og livet er for kort til at ikke være farverig. Glæder mig!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner! Tænkte nok at det kunne få dig på banen! Jeg springer ud i det...
      Jeg har lige slået masker op med den lyse grønne...

      Slet
  2. Først må jeg lige sige: Hvor er din Fanakofte blevet skøn - det er blevet en super lækker trøje og den sidder godt på dig :-)
    Hvad farverne angår - der sker jo ikke noget ved at prøve, vel? Du er så hurtig, at du bare strikker en gave, hvis farverne ikke passer dig og så laver du en mere ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene, jeg er ogsåå rigtig glad for min Fana kofte.
      He he... det er selvfølgelig også en måde at få ryddet ud i strikkeskabet på...
      Men jeg satser nu på, at det kunne være sjovt med en RØDrød trøje med kontraster!

      Slet
  3. synes det ser og lyder super godt, men så har jeg jo en særlig forkærlighed for röde farver i alle afskygninger, bliver spændende at fölge projektet.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Frida. Jeg kan egentligt også godt lide rødt, men har ikke være særligt modig med farver til trøjer. Mine sjaler kan jeg bedre sætte kulør på!
      Jeg er selv ret spændt på projektet RØDrød 3i1!
      Kh Anne

      Slet
  4. Hej strikkeven
    Jeg er også ret spændt på rød 3-1, det øverste og nederste er jeg ikke i tvivl om meeeen den orange ? Den er jeg meget spændt på at se !
    Uha spændingen stiger ....
    Hvor blev alle de blå af ? Fløj de ud i det blå ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa strikkeven. Det er virkelig bungy jump med uldgarn! Vi får se om farverne råber af hinanden eller det bliver en smart sag... Når jeg kigger på garnet er den orange i nær i famile med de røde og kusine til den lyse grønne...
      Jep... det er spændende...!
      De blå... er øh... blevet til nye muligheder med Silkwool... senere...
      Jeg har jo ikke så mange skrupler over for at pille op!

      Slet
    2. Hi hi Jeg piller også tit op men syntes ikke det er sjovt når MonteringsÅge har været forbi og så også fordi mit hørgarn er dødsygt at strikke i, så lysten til endnu et projekt i det garn er ikke eksisterende !
      Men jeg tænker stadig, har hørt hva du siger !

      Slet
    3. Tø hø... Nå, så du læste mellem linjerne! Jeg lægger dumt garn hen i den bagerste kurv! Og strikker på noget jeg kan lide at arbejde med... Så kommer ideerne til bedre anvendelse som regel snigende....
      Projekteringerne er vel midlertidigt sat ud af spillet... til efter onsdag!!!

      Slet
  5. Heisan
    Jeg er på den røde og orange scalaen, så jeg hadde gått for de to fargene sammen, og en cerise nederst, og kanskje en petrol, grønn eller noe mot lilla.....
    Jeg ser at de blå fargene ikke synger sammen. Det er noe med den grønne i den ene og det røde i den andre. Og når en av dem er litt melert, så skurrer det litt.
    Den modellen er altså SÅ flott!!!!
    med hilsen fra Norge

    SvarSlet
    Svar
    1. Heisan Sylvia. Alle farverne er lidt melerede... Så det er et spørgsmål, hvad der matcher hinanden, når de bliver strikket op...
      Mit mod til farver rækker til de røde og mens cerise og lilla ligger uden for min skala... petrol har jeg arbejdet med... så jeg vover mig ud i rød, orange og grønt!
      3i1 er bare så spændende... og det er mit farveprojekt også....!
      Strikkeglade hilsner til Norge.

      Slet
  6. Du laver mange flotte ting.Det er første gang, jeg ikke syntes om din farvekombination.Du bruger hovedfarve med sekundære og komplementære farver.Det bliver rodet at se på-farverne er ikke i balance med hinanden.Dine blå farver er gode, men skal kombineres på en anden måde.Mørke farver giver tyngde og bør vær nederst.Den mørkeblå skal afdæmpes med den hel lyse nederst i striberne.Derefter den mellemblå og øverst de 2 turkise farver.Den mørkeblå kunne afdæmpes mere med en lys violet.
    Hvis du ønsker at bruge de røde farver kunne det f.eks være følgende:Bordeux med gammelrosa nederst.Striben i pink eller orange.Øverst de 2 røde farver.

    m.v.h. BRIT --------- undskyld min kritik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Brit. Kritik er skam også velkommen. Det giver noget at tænke over.
      De blå farver blev pillet op... men jeg gemmer lige ideerne til senere.
      Jeg vil bruge de røde farver... Men er uenig med dig i farvevalget der.. Trøjen er jo tænkt som 3 bluser uden på hinanden. Den orange er vi enige om... Men jeg kan ikke se bordeaux og gammelrosa sammen med de to røde... Jeg holder mig til de grønne... måske jeg laver om til en mørk grøn rib, netop pga af mørk farve=tyngde...
      Det er heldigvis sjovt at lege med farverne og jeg pille bare op, hvis jeg ikke kan lide resultatet!
      Farveglade hilsner Anne

      Slet
  7. Hvo intet vover, intet vinder.
    Gør det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Just do it! Jamen jeg er skam i fuld gang...

      Slet