lørdag den 22. august 2015

Farver, farver...

Gitte har sorteret sine farver i et par sortimentskasser fra Jem og Fix...
Jeg tror, det er dem jeg har linket til...

Ret smart, så er der overblik og det er lige til at sy efter.
Mønsterforlægget er sat på en magnetplade, kendt til både broderi og strik.


Jeg skulle lige teste farver på min 3i1, som jeg har kæmpet sådan med...

Disse billeder er taget lige efter hinanden, så lyset var det samme.

Forskellen er ikke så stor på disse billeder, der er komprimeret til bloggen, men Samsung er det bedste i farverne.


Jeg kan sige det samme om blomsterbeddet i St. James's Park.


Og denne busk i en have her på vejen...
Den er så blå, så blå....

Jeg blev helt væk i det farvespil...

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Conny. Den er også sjov at strikke.

      Slet
  2. Er dit Lumix så dømt helt ude nu? Eller kan det stadig visse ting, som Samsungen ikke kan?

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh... de supplerer hinanden. Og ja... Samsung kan ikke zooooome x30!

      Slet
  3. Nå - jeg kunne jo lige have læst dit svar til mig fra i går, inden jeg stillede ovenstående spørgsmål ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. He he... Nemlig... Min mobil har jeg altid (næsten da) med mig, derfor er det mit snapshot-øjebliksbillede kamera.

      Slet
  4. Dejligt med overblik.
    Sjovt som man vælger forskelligt. Jeg går aldrig uden mit kamera, mens min telefon (Samsung) godt kan blive hjemme. Jeg er først lige begyndt at tage billeder med den, fordi jeg langt om længe er krøbet til korset, og har valgt internet på mobilen, så kan jeg hurtigt smide et billede på FB, men min favorit er mit lille Lumix..
    Den blå Hortensia er meget blå. Det var mine også for et par år siden, men jeg vander dem ikke med det 'rigtige' så de kan holde farven, så de bliver mere og mere blege.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er godt med system i sytøjet!
      Jeg har altid haft både net og nok data i abonnementet, foruden wifi herhjemme. Så mobilen er det naturlige valg at medbringe. Mens kameraet er et tilvalg når jeg er "rigtigt" på tur.
      Er det jordbund og gødskning der holder farven på hortensia? Den blå her er bare så flot!

      Slet
    2. Ja, det er alene jordbundsforholdene der afgør om farven ændrer sig. Man kan holde den blå farve ved alt vande med aluminiumssulfat. Har man en sur jord, med lav pH-værdi holder den blå farve bedre.

      Slet
    3. Tak, Pia. Så blev jeg lige lidt klogere....

      Slet
  5. Enig - Samsungen ER bedre i farven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Samsung er blevet rigtig god til at ramme rette nuance. De gamle samsung S2-3-4 ville gerne lave "tivoli"billeder med alt for meget billedredigeringssoftware.
      Men det er samsung åbenbart gået væk fra. Heldigvis! Jeg fotograferer naturen, fordi jeg vil gemme det naturlige!!!

      Slet
  6. Der bliver flere og flere farver her i hos dig Anne. Smart at bruge sådan nogle værktøjsdimser til alt mulig andet. Jeg har nogle meget gode fiskeæsker med små rom jeg bruger til småting. Det der med at tage billeder af farger er ikke så let....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af farver. Især når jeg kan vise de rigtige farver! Håber min Samsung fortsat kan leve op til alle anprisningerne....
      Det gik meget hurtigere med at sy rosetæppet, da hun fik styr på stofferne og mønstret sat på magnetplade. Fornøjelsen var også langt større...

      Slet
  7. Altså Anne - det er længe siden, der har været tid til at blogge for mit vedkommende -sikke mange dejlige ting, du har oplevet både i London og herhjemme :-) Det er så indbydende, når farver er lagt op på rad og række - det giver så megen inspiration og skaberglæde :-)
    Det må være en Hortensia, der er blevet "fodret" med jernvitriol - den smukkeste blå farve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har virkelig oplevet meget! Og nydt det...
      Det er nemlig meget mere lokkende at komme igang med at sy(eller strikke) når farverne får lov at spille i mod en. Og her har Gitte fået det hele i system, så hun er helt klar til at sy regnbuer...
      Nå, så det er hemmeligheden.. jeg troede, det var noget med sur jord til Hortensier. Farven er i hvert fald fantastisk!

      Slet