lørdag den 23. januar 2016

Strikkefællesskaber. Fælles strikkehygge...

Det er ikke længere så ensomt at strikke...
Strikkecaféer og strikkefællesskaber skyder op over hele landet.
Jeg var til Strikkehygge på biblioteket onsdag aften.

Og havde mit hyggestrik med!

Vi var kun 5 denne gang... jeg tror Håndboldkampen holdt flere hjemme!
Men snakken gik jo...
Man vender hjem glad og fuld af ny inspiration.
Lige en OBS, mens jeg prøver min Happy 2016.

Der er ikke strikkehygge i februar!
Lokalet er simpelthen optaget!!!

Der er til gengæld booket lokale til
Strikkehygge d. 16.3.2016. - D. 20.4.2016. -
D. 18.5.2016. - D. 15.6.2016.
Håber vi ses...
Jeg er også kommet med i den nystartede Håndarbejdsklubben i Holstebro. Jeg glæder mig til ny og bredere inspiration. Som navnet antyder er der mere end strik; der er plads til hækling, hakning og hvad der ellers dukker op.

Der bliver taget billeder af de forskellige projekter folk har fremstillet.
Det er i øvrigt lige så svært at få et godt billede af præsentationen, som at tage selfies!
Vi er så uvante med at "posere", at strikketøjet fremvises og vendes og drejes og vi snakker løs.
Øvelse et: Tag en dyb indånding.....
Vi lader lige billedet stå et øjeblik ;-)

10 kommentarer:

  1. Det kan godt være det er svært at posere, men det ser godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Det er godt man ikke skal leve af at posere!

      Slet
  2. Er lige kommet hjem fra strikkeeftermiddag. Det er utroligt, så meget overskud, glæde, inspiration og godt humør sådan nogle timer giver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en ren vitaminindsprøjtning, Mette. Sjælen får vinger, og man svæver hjemad.
      Ideerne får frit flow, og lysten til at skabe eksploderer næsten.

      Slet
  3. Ja, Mette var jo på besøg her i går sammen med de andre strikkekvinder og det er virkelig utroligt så hyggeligt det er :-) Timerne flyver afsted :-) Hvor bliver den fin din lyseblå bluse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så var du da i godt selskab, Lene. Det er så givende at mødes. Og man få både strikket og snakket... om alt muligt!
      Tak, det er et fint mønster fra Hobbitten.

      Slet
  4. Den ser rigtig sød ud din bluse.Jeg har også købt mønstret,kan du sige hvor meget garn der går til ca. ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, quiltepige. Jeg kan sig et jeg nåede 17 cm under ærmegabet på første nøgle garn. Et gæt på forbrug 225-250 g?

      Slet
    2. Velbekomme... Jeg strikker med Silkwool, det løber lidt længere end CottonWool og Højlandsulden.

      Slet