torsdag den 31. marts 2016

Det vokser... både inde og ude!

Erik kom ind til mig med den skønneste lille buket: Årets første anemoner og hvide violer ude fra haven... eller rettere indkørslen!

Kaffepause med indbyggede rejsedrømme...
Turen til London i august er på plads!
Ihhhhh... hvor jeg glæder mig...

Nu sidder jeg og strikker i en liflig duft af violer!

Den sidste brede bort er strikket.



Det giver et helt andet indtryk af trøjen med de to brede hvide mønsterpartier...

Over højre skulder kan I måske lige ane en lyserød "klat".

Det er en sidste blomsterklase på kejserbusken.
(Viburnum etellerandet)

Den lyste op i sollyset her til morgen... 
så jeg måtte da lige have et billede af vinterens sidste blomster!

14 kommentarer:

  1. Violer dufter noget så skønt og her er der gang i de blå. De hvide ser jeg sjældent her i området.
    Dejligt at have noget at glæde sig til. Her er turen til Madeira ved at nærme sig, som den eneste rejse eller længere udflugt, der endnu er planlagt

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har haft både hvis og blå altid, Pia. Og der er konkurrence om at opdage dem først; det var så Erik i år!
      Det er så skønt at gå og glæde sig til en rejse. Finde oplever og steder man gerne vil se. Håber I får en skøn tur til Madeira, der kan lade batterierne op igen.

      Slet
  2. Dejligt med lidt duft i stuerne :-) Hvor er det en spændende farvekombination, du har valgt til din trøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at sidde med sådan er skøn duft i næsen, Lene.
      Farvekombinationen er valgt af modtageren. Det er en udfordring at bevæge sig uden for den vanlige farveskala!

      Slet
  3. .... og så glemte jeg jo lige: Fidusen ved at kunne overkomme lace-strik er simpelthen maskemarkører. Hvis de bliver placeret ordentligt, har du et mindre og overskueligt område, hvor du hele tiden kan holde øje med mønsteret. Jeg håber du giver dig i kast med et - sådan en haj som dig, vil sagtens kunne. Men der er måske bare strik man ikke lige bliver helt venner med, sådan har jeg det jo med fair-isle. Jeg synes også meget af det bliver pænt, men jeg hader at strikke det ;-) Ha en god aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har læst om maske markører og tråde strikket ind for hver mønster rapport.. Har forsøgt mig med noget helt fint Kammgarn, købt samnen med et mønster på Kreativ fritid i Viborg for efterhånden mange år siden. Men jeg kan ikke få flov i det på samme måde som med Fair Isle... måske jeg skal lære noget om garn?? Eller også har vi bare vores specialer....

      Slet
  4. Jeg elsker violer men har nu aldrig set dem i hvide. Glæder mig til at se trøjen færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Som nævnt har vi haft hvide violer i mange år. De dufter så skønt fru Westerskov.
      Jeg er også spændt på trøjen i færdig version!

      Slet
  5. Skøn lille buket. Her i min have er der hverken anemoner eller violer endnu, men når de kommer lige om lidt, bliver jeg også glad ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så smuk, Mona. De kommer snart hos dig. Vi har oplevet 14 dages forskydning mellem Nordjylland og Sønderjylland. Og mindst en uge mellem Holstebro og Odense.

      Slet
  6. Super lækker farvevalg, det bliver flot.
    Jeg har også lige plukket de første Annemoner, jeg glæder mig til de næste uger hvor de rigtigt bryder frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne. Ja, modtageren har gjort et godt stykke arbejde med farverne.
      Sæbygård skov med et gulvtæppe af anemoner er magisk.

      Slet
  7. Smuk trøje du har gang i - med et spændende farvevalg. Dejligt med duftende violer. Det er så skønt som det hele pibler frem i øjeblikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Unni. Det er sjovt at prøve andres farvevalg.
      Duften af violer er rigtig et forårstegn. Jeg nyder at se det hele springe ud for hver gåtur i området.

      Slet