lørdag den 25. juni 2016

CottonWool ... og på rundtur på Ravelry!


Rheinlust i Coast blev færdig og er superlækker.

Men jeg har jo også noget CottonWool fra min dag i Aalborg...

Den blå, nr 3 fra venstre, har jeg købt ind til en bluse i...
Farverne er altså mere douce!

Trods en reol fuld af bøger om strik endte det med et nyt mønster fra Ravelry... Faktisk to nye..

Top Down..
Jeg kan godt lide den brede sadelskulder.
Det skal prøves.

Det ene mønster er af Regina Moessmer.
Det er til tyndt garn; 25m/10cm

Det andet er et mønster af Isabell Kraemer.

Her er strikkefastheden 22m/10 cm.

Jeg regnede lidt på det og vurderede mine strikkeprøver...
P 3,5: Strikkefasthed 23m.
Men jeg kan bedst lide den på p 3,25: Strikkefasthed 24m!

Jeg strikker et nummer større. Så skulle det passe!
Der er et lille kighul i nakken. Sjov finesse...

Jeg strikker på mine ChiaoGoo.
Indtil videre går det fint. Har ikke fået ømme fingre endnu...

8 kommentarer:

  1. Det er søreme et par lækre indkøb, du har gjort - og sikke smukke blå farver, du viser

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... farverne er altså ikke helt så pow! Jeg kan jo bedst lide blå, så det er svært at lade godt garn stå, når man er på visit i Gug 😉

      Slet
  2. Kan se, du "lige" fik strikket et poncho mere, der er ild i pindene ;-) Hvor er den blevet skøn. Det er et par spændende modeller, du har fundet frem - spændt på at se, hvad der kommer ud af det :-) Og blåt - jamen det er jo bare flot ;-) Ha en god søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ponchoen er blevet rigtig dejlig, Lene.
      Og disse to modeller bliver vist lagt til side... mere om det senere...

      Slet
  3. Man går aldrig fejl af blåt ... i næsten enhver afskygning - det bliver flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt og aldeles enig, Ellen. Jeg vil glæde mig til at strikke med dem alle sammen!

      Slet
  4. Jeg er spændt på at se hvordan arbejdet med Reginas top vil skride fremad. Der er forskel på halsudskæringerne, som de fremstår på de viste fotos. Nogle sidder pænt, andre mindre pænt, synes jeg. Mon man varierer dybden ved at strikke flere forkortede pinde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Reginas top blev pillet op... mere om det senere...
      Det var netop halsudskæringen jeg blev uvenner med. Det er netop med venderækker halsudskæringen formes. Og der var afgjort ikke nok på denne! Ny plan... Et mønster lavet i app'en Raglanify. Og så noget strukturmønster fra...?

      Slet