mandag den 29. maj 2017

Søndag med sorte negle!

Efter en alt for varm lørdag...
(Jeg dur bare ikke til temperaturer over 24-25 grader. Jeg bliver syg af det...)
blev søndagens mere behagelige temperatur modtaget med kyshånd.

Det gav mulighed for at komme videre med haven..

Fliserne er lagt og jeg kan begynde at om og beplante.

Det gør havearbejdet lidt sjovere!

Jeg delte og satte en Løvefod hen til soppebassinet.
Og fyldte hullet foran med et par andre Løvefod fra "kuvøsen".

Foran udestuen skal der være et pænt bed, men indtil videre er det "kuvøse" for planter, vi gerne ville beholde... Nu venter de på at jeg kommer og henter dem!

Dagens arbejde er ikke så nemt at få øje på, når man står lidt derfra og kigge ind.. som på fotoet herover.

Jeg delte en stor broget Hosta og fordelte den ud over det bare stykke bag foderpladsen.

Forrest valgte jeg at sætte en masse purløg.
De er jo smukke som blomster!

Og bagerst, mellem Hosta og Sct. Hans urt satte jeg tre blålilla Akelejer fra kuvøse.

Det giver en fin baggrund set fra stuen... mens vi venter på at det hele vokser til.

Der er lagt planer for flere planter...

For at få lidt farver vil jeg sætte nogle sommerblomster bag foderpladsen... måske nogle Spanske Margueritter...

Og fylde ud med Løvefod ude til venstre...

Vi har revideret haveplanen, men vil bruge de foreslåede planter.

Færre Aronia buske. Så der bliver plads til en lille græsplæne.

De amerikanske blåbær placeres i kanten og af plænen.
Her skal klargøres og lægges sphagnum. Erik har buskene ståene omme i køkkenhaven..

I dag holder jeg fri fra haven.
Jeg gør klar til en travetur i aften.
Vi skal til Ladywalk i Agger.

Det gør ikke spor, at det er køligt....
Naturen er så smuk deroppe.
Og der er altid en skøn stemning blandt de ca. 6000 quinder...

2 kommentarer:

  1. Hvor har du været flittig i din have.
    Vi er forskellige, lørdag var lige præcis sådan jeg har det bedst, minimal vind og masser af dejlig varme, det var så godt til til både sjæl og krop.
    Jeg har ofte tænk på at deltage i LadyWalk i Agger, men da det er lidt langt at cykle inden arrangementet er det ikke blevet til noget. Så det var en dejlig tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg varogså godt tilfreds med dagens arbejde!
      Godt du kunne nyde lørdagen... Jeg vil helst ikke over 25 grader, gerne med en svalende brise. Så har jeg det bedst.
      Ladywalk er blevet forårsturen for Gitte og mig. Vi nyder begge gårturen i det smukke klitområde.

      Slet