tirsdag den 11. juli 2017

Montering 2. Sy og klip... og sy ...

Jeg skal lige trække vejret dybt før jeg syer i et smukt strik...
Selvom jeg har gjort det mange gange...
Så gør det alligevel lidt ondt i maven...

Denne gang har jeg kun syet en gang med ZigZag.

Jeg er slem til at sy flere gange og så vil det flane.
Mange steder syer man slet ikke; ulden filter og holder sig selv på plads.
Jeg kan bedst lide at sy!!

Og så skal det klippes op...
Igen... en dyb indånding....
når saksen er sat i, kan garnet ikke genanvendes.

Bolen foldet ud!
Her ses det fine spil mellem farverne på ryg og front op mod borten forneden.
Faconen på ærmegabet ses også bedre her..

Dampet og klar til videre montering.

Først blev skuldersømmen syet.

Mønstret skal passe over for hinanden...

Ærmerne blev hæftet på ærmegaber med masser af markører.

Og syet i.

Kuplen passede fint ind i ærmegabet, så det var ikke så svært at sy det.
Kanten til belægningen blev kanten for sømmen.

Klar til at sy belægningen på.

Den lægger sig pænt i rundingen...

Næsten som skræddersyet!

Indersiden af ærmegabet.

Jeg kan godt lide den måde ærmegabet er designet.
At der blev lukket af i bunden af ærmegabet og derved undgås den tykke fornemmelse fra belægningen inde under armen.

Belægningen forneden på koften blev bukket op og syet fast...

Næste trin er kanterne.....

Fortsættelse følger...

8 kommentarer:

  1. Åh ja, alt det monteringsarbejde - det tager godt nok lang tid, men gør man det ordentligt, kommer det til at se meget professionelt ud.
    Jeg strikker dog belægningskanter således, at den glatte side vender udad - også selv om den sidder på vrangsiden af arbejdet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har lært at nyde monteringsprocessen.
      Opskriften siger "glat med vrangen ud"! Og jeg synes, belægningen folder sig meget pænere/naturligt hen over klippekanten. Glatstrik arbejder modsat og skal tvinges op over kanten.... hvis du forstår???

      Slet
    2. Det giver god mening - det vil jeg prøve næste gang!

      Slet
    3. Fint... det var lidt snørklet at forklare😃
      God strikkefornøjelse.

      Slet
  2. Skønt at følge med i dit store Monteringsarbejde og så fint det blir ❤️❤️

    SvarSlet
  3. Det er så spændende at se resultatet. Godt nok nervepirrende :-) Men det ser SÅ godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en større proces, Mette. Men det er så tilfredsstillende at se det vokse frem. Det er et godt design😍

      Slet