lørdag den 1. juli 2017

Strikke baglæns... og frokost med årets første kantareller!

Åsemors Kofte har fine detaljer.
I Rose koften strikkede jeg noget lignende i hals/skulder/ærmekuppel.
Jeg er spændt på hvordan denne fremgangsmåde kommer til at sidde.

Nu har jeg strikket bolen færdig.
Jeg strikkede baglæns efter aflukning til halsudskæringen.

Jeg foretrækker den lidt langsommere teknik med baglæns mønsterstrik fra retsiden, fremfor vrangpindene...
For jeg er en klovn til at tænke mønstret "omvendt"!

På ryggen er der også lavet en fin halsudskæring.
(jeg ved ikke, hvorfor billederne er blevet så blå, de er taget samme sted samme tid!)

Det er ikke så mange pinde, der skal strikkes baglæns her...
Og jeg synes ikke, jeg kan se forskel på "omgange" og "pinde".

Ærmerne har jeg tænkt mig at strikke i etaper... sideløbende...
Så de bliver ens og lige lange!

Nu er jeg spændt på at nå op til ærmekuplen, der skal strikkes frem og tilbage!

Mens jeg gjorde lørdagsrent var Erik i skoven. Vi har det dejligste solskinsvejr... endelig.. og det skulle udnyttes!

Han vendte hjem, træt i benene og godt svedig af gåturen inde i læ i skoven.
Han var også godt tilfreds med dagens udbytte.
368g fine kantareller.

En portion blev ristet sammen med løg og bacon og kom på frokostens leverpostejmad....
Det var kongeligt!

Der blev en lille portion til mor; den er han ovre og aflevere.
Og i aften skal vi have kyllingelever. Her bruges resten....
Mmmmmhhhh!

10 kommentarer:

  1. Dette blir sååå fint. Deilig mønsteret, vakre farger. Herlig mønsterikk du lage.
    Glede å se. Hilsen til deg.
    Kantareller i skogen... nam, nam... herlig.
    God søndag ønsker Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Viola 😃 Jeg kan jo godt lide de norske kofter!
      Kantarellerne rakte til både frokost og aftensmad; luksus og lækkert.
      God søndag til dig.

      Slet
  2. Mmmm - kantareller. Så lækkert !
    og Åsamors kofte ! den er på min ønskeliste. En ægte 'Must have'. Er spændt på at følge projektet.

    SvarSlet
    Svar
    1. De var bare lækre, de kantareller,Mona.
      Åsemors kofte er et spændende projekt. Du har før strikket fine mønsterstrik, så det er da lige noget for dig....

      Slet
  3. Jeg kan heller ikke se forskel - du er god til at strikke baglæns. Kan jeg ringe efter dig, når jeg når så langt? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Der er nok nogle strikkepiger tættere på din adresse ;-)

      Slet
  4. Det strikkeri du har gang i der, er noget af det jeg vælger at lade jer om, jer da kan. Det er for indviklet for mig, har selv et projekt der ikke vil min vej. Strikkeprøve etc. var perfekt, ryg, og de 2 forstykker til en cardigan passer i mål, men nu driller ærmerne, ribben er perfekt, men den første udtagning efter rib gør ærmet bliver alt for stor, det skulle være en str. 3 år, men maskeantal passer til strømper til mig allerede her, og der skal tages mange flere ud, forvirringen er total for mig. :-)
    Lækkerier med kantareller mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid skønt af få kantareller, Karin.
      Mystisk med det ærme... skal det være med ballonærmer eller almindelige kileformede?? Kan du ikke måle overarm/ærme og så beregne masketallet ud fra din strikkeprøve. Derefter ville jeg tage differencen håndled/overarm, dele med 2 og fordele på ærmelængden og så lave udtagninger efter det... Hvis det gav mening? Pøj pøj med trøjen. Den skulle da gerne blive færdig :-)

      Slet
  5. Uhmmm kantareller er kongelig frokost - jeg må vist ud i plantagerne heroppe og kikke :-) Åsemors kofte er et tålmodighedsarbejde uden lige - pyha, du kender mit forhold til det, he he - men hvor bliver den flot :-) Her har solen også skinnet og jeg har nydt feriens første dag på terrassen - dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der måde være kantarelspots deroppe!
      Åsemor tager tid, Lene... jo jeg kender dit forhold til mønster strik😉
      Åhhh... endelig.. god ferie😃😃😃

      Slet