onsdag den 27. december 2017

Hyggelige juledage...

Familien har været samlet ...
Juleaften til flæskesteg mm. og gaver...
2. juledag til julefrokost og hygge og snak...

Jeg bliver træt i hovedet...
men hvor er det dejligt at se dem alle sammen.
Til hverdag er der jo længe i mellem vi ses...

Jeg blev begavet med bøger, som jeg bladrer i og nyder og får (alt for mange) gode ideer!
Erik havde lavet et haspetræ til mig.. med to længder mellemstykker.
Jeg håber dog, det varer længe inden, det skal testes😉

Gitte og jeg brugte tiden på hendes projekt.
Hendes rosentæppe skulle have en kant.
Nu har det ligget og ventet længe nok...

Jeg skrev om Tæppeoplægning i aug. 2015 og om optegning til quilt i april 2016.

Der blev markeret midterpunkter i siderne...
Kanterne skåret pænt til..

Kantebåndet blev nålet på, et stykke af gangen..

Symaskinet blev trådet og sat ind på spisebordet, så der var plads til et tæppe...

Og så gik hun i gang med at sy...
Jeg var holdvedmontør, så tæppet ikke faldt tungt ned og trak det hele ud af stilling..

Det er et stort arbejde... først syet små tern på 2x2cm til et tæppe, så quiltet det og nu skal kanten syes på kanten...

Det foldes omhyggeligt.

Og så var der dømt hyggestund med sytøjet...

Tæppet er 2x2m.
Altså 8 m små sting...

2 kommentarer:

  1. hej Anne, det er nogle dejlige gaver du har fået. Det er en rigtig god ide med forskellige mellemstykker til haspetræet. Gittes quilt er så flot ! Hvad mon hun nu finder på at sy ?

    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika. Jeg er så glad for mine gaver. Der er til mange timers nydelse.
      Tak 😊 Det er et flot tæppe. Og der ligger et klar til quilt og montering... Før hun må starte nyt op!

      Slet