torsdag den 7. februar 2019

Det er vådt derude... Rigtigt strikkevejr!

Det blæser og regner og trommer på ruderne.

Vandet står i pytter på fliserne.
Og små søer i plænen.

Det er godt jeg har fået en ny bog at læse i...
Mulm og mørke af Annette Danielsen.
Der er nogle gode klassikere i.
Både med garn kombinationer og enkle modeller i tyndt garn.

Mit første projekt er Mørke skyer ...meget passende til det vejr!

Jeg fandt supersoft på lageret...
En Azure Blue fra Rennie.
Der stod to cones og en nøgle garn.

Jeg startede bare ud med det løse nøgle.
Det rakte næsten til ærmegabet.

Jeg kiggede på de to cones... sammenlignede nuancer og numre og strikkede videre...
Efter tre omgange blev tydeligt, at jeg havde valgt forkert 😕  Ommer.

Ærgerligt...

Ny tråd og videre...
Nu passer det sammen!

TRÆLS... det er, når man er næsten nede ved ærmegabet...

432 masker på wiren...

Jeg er ellers glad for at strikke med Knit Pro Royale. Fin spids, behageligt træ og en wire med drejeled.

Altså når det fungerer...

Bruddet er lige uden for leddet.

Heldigvis var det højre pind; jeg nåede at fange de fleste masker og fik strikket det over på en anden rundpind.

Der blev delt til ærmer og krop..

Og nu er det bare rundt og rundt....

Til det er langt nok!


2 kommentarer:

  1. Ja, træls er ordet. Jeg er mere og mere ved at gå bort fra pinde med udskiftelige wirer og er begyndt at købe nye pinde med faste wirer. Der skal mange flere til, men de er altså bedre - i hvert fald mere holdbare!

    SvarSlet
    Svar
    1. Træls, nemlig. Men faktisk er de Knitpro Royale med fast wire. Og det er rart med kugleled. Gad vide om det er materialet i wiren der er skrøbeligt? Der er altid lige uden for samlingen, de går i stykker.. uanset om det er faste eller løse sæt.
      Jeg har også nogle addi rundpinde, måske bliver de inddraget. Ligger ellers i strømpekassen!

      Slet