fredag den 15. februar 2019

Garn i kilometervis... og en gave fra Japan

Garnvinde og krydsnøgleapparat var i aktion igen.
Jeg fik faktisk vundet 42 nøgler garn.

Eller regnet ud på en anden måde
12 x 450m = 5400m

6 x 510 m = 3060m
3 x 600m = 1800m

I alt 10.260m

Jeg er rigtig glad for mine gadgets!

Mens jeg sad og drejede rundt og rundt og rundt...
kom Peter med en pakke.

En hilsen fra Japan.

Den skønneste bog med billeder og info om Traditional Japanese Patterns and Motifs.
Små 200 siders spændende læsning.



En tak fordi jeg havde hygget mig med at strikke et par julevanter

og en hue.
(Den fik jeg aldrig taget billeder af!)

Samt et par mini vanter.....

Peter gav mig en udfordring, da jeg strikkede minivanter.
"Kan du ikke strikke nogle med japanske tegn på?"
"Jo, du skal bare komme med nogle, som jeg kan plotte ind i excel..."

En lille finte fra mig er tommeltotten med hhv. H og V på 😉
Det var en sjov opgave.


Nu vil jeg nyde bogen.
Den er både på japansk og engelsk.

Der er til mange timers studier og inspiration.
Tusind tak 💖

4 kommentarer:

  1. Meget betænksom søn, du har (for jeg går ud fra, at Peter er en søn?) Det må være en skøn bog at kigge i og få inspiration af. Har han opholdt sig i Japan?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vores betænksomme søn😊 Han var en tur i Japan sidste år og har holdt forbindelsen ved lige. Så der er pakkepost mellem vest og øst.
      Det er en spændende bog. Jeg læser lidt af gangen, for jeg er langsom læser i engelsk!

      Slet
  2. Sikken en masse skønt garn du er igang med. Du kommer vist ikke til at mangle foreløbig. Det bliver bare så flot når det er vundet op på krydsnøgleapparatet... jeg vinder stadig med håndkraft med min mand eller mor som holder, så det er vist godt det ikke var mig der lavede ådan et indkøb. Skøn Japan gave - forhåbentlig med en masse billeder i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er til mange timer med strikkehygge 😍 Nu skal der vælges projekter.
      Det går væsentlig hurtigere på krydsnøgleapparat end med håndkraft for mig!
      Jeg nyder min bog; der er både billeder og tilhørende tekst.

      Slet