torsdag den 7. marts 2019

Det er strikkevejr!!!

Der strikkes og måles og sammenlignes med "Avisen"

Et par raglanudtagninger mere...
så kan der deles op.

Delt og igang med kroppen.

Jeg har valgt at strikke en smal bane med mønster ude i siderne; så sker der da lidt på det store stykke, der eller er ren glatstrik😒

Med et lidt længere stykke under ærmet kan jeg se, om det lægger sig til rette størrelse.

Erik kom ud og kiggede på sin kommende trøje.

Kan du ikke lige prøve den???
Og han gjorde det...

Den har en anden struktur/fasthed end avisen, men vi blev enige om, at den var fin.

Halsen er jeg/vi dog ikke tilfreds med.
Der skal strikkes en knapkant i slidsen.. men selve ribkante sidder for tæt til.
Det kan meget vel ende med, at jeg syer en zigzag til en dybere udskæring og så strikker en ny ribkant.

Jeg har suppleret med flere bloklys... med batteri og fjernbetjening.
Der var 20%rabat hos Imerco.

De hygger...

Der er timer i til 2-4-6-8 timer.
4 timer passer fint til en aftens strikke-TV-hygge!

Nu strikker jeg videre på Eriks trøje...
mens det står ned i stænger uden for...

4 kommentarer:

  1. Hvorfor ikke lave en V-udskæring i halsen istedet?For at få lidt kontrast kunne man strikke alle kanterne i en anden farve.Det behøver ikke at være knaldfarver-det kunne være mørkegråt eller en eller anden blå farve.
    Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Brit, der ønskes knapper i halsen! Jeg har overvejet kontrast... tænker videre, mens jeg strikker for fuld kraft!

      Slet
  2. Pyhh, så meget glatstrik ...det er sejt, men kender jeg dig ret, så er du færdig med den i overmorgen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det hjælper gevaldigt med den sidebort! Og jeg sætter en markør hver dag, når jeg starter ud på rundpindekarusselkørslen... Det er tilfredsstillende at se det vokser, men "i overmorgen" er nok liiige at forvente for meget... 😉

      Slet