torsdag den 20. juni 2019

Dit og dat... regn og hygge..

Jeg er så fascineret af regndråber på blomster og blade.

Naturens udsmykning.

Vi har to flotte partier med høje iris

Lodden løvefod holde smukt på dråberne.

Jeg tog en buket med ind for et par dage siden.

De smukke blå iris holdt desværre kun en dag.
Der kom nogle af de lyserøde pæoner i buketten. 

Sikke noget vejr der pludselig kom forbi i går!

Torden og styrtregn.
Heldigvis blev vi ikke så hårdt ramt.

Men de store pæoner måtte bøje nakken pga. alt det vand, der lå i blomsterne.

Jeg plukkede til en buket til mor.

Mandag hentede jeg sønnen i Billund. Han landede efter en ferietur.

Jeg hyggede mig i Cafe Square, mens jeg ventede.
Der er en væg med rejsefotos  og stik til dem, der skal have mere energi fyldt på inden turen..

Men jeg ventede, kunne jeg også nå at få lidt ny energi!

Man skal ikke gå ned på flødeskum ... sagde hun i cafeen.

Det var en god kage... og så måtte jeg levne det halve af fløden.

Jeg har også været i vores flotte Center for Sundhed.
Sygeplejeklinikken sørger for at hælde Eriks medicin op i dosisæsker.

Så kan jeg jo betragte arkitekturen imens...


10 kommentarer:

  1. Naturen er så smuk hvis man bare ser efter. Sikke nogle flotte blomster du har i haven🌻

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven er så frodig i år. Jeg nyder alle blomsterne... og arbejder mig igennem ukrudtet. Det er ved at se helt civiliseret ud 😊

      Slet
  2. Haven er heeelt vildt frodig, men vi har også det perfekte vejr (hos os), for det er varmt, og det regner hovedsagelig om natten. Ingen klager herfra ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den fordeling giver smukke haver.
      Jeg nyder mine blomster. Kunne bruge nogle stauder, der blomstrer i sensommeren. Efter pæonerne er der lidt tomt!

      Slet
    2. Nogle storkenæb (bl.a. Rozanne) blomstrer fra nu og nærmest resten af året, og den er så nem at passe.

      Slet
    3. Tak. Det vil jeg da kigge efter, når jeg tager på planteskolen.
      Har også planer om nogle Alunrod til at skabe kontrast til Hostaernes grønne blade.

      Slet
  3. Mange dejlige stunder, fra haven, til Sundhedshuset og med et smut til Billund.
    Bilen er blevet tør indeni efter regnen i onsdags. Dog har Otto og Frida lidt ubehag efter oplevelsen med. De var til et arrangement i børnehaven, den i Ellebæk, de var på cykel, og arrangementet sluttede kl. 18.00, og da var det virkelig store og voldsomme regndråber. Normalt er Otto okay fortrolig med tordenvejr, men........, det blev lige lidt for ubehageligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt din bil blev tørlagt!
      Men det er synd for de små, der blev skræmt af det voldsomme vejr. Det var vildt. Og utroligt at se på tv, hvor vildt det gik til få km fra os.

      Slet
    2. Ja, det var slemt blandt andet i Hover. Min kusine bor der, hendes bil kunne ikke klare de store hagl, den blev "pyntet" med buler iflg. udsagn fra hendes fb profil.
      Ønsker dig en dejlig Sankt Hans Aften. Igen i år med tørvejr.

      Slet
    3. Åh.. Bare forsikringen dækker!
      Og god Skt. Hans til dig. Vejret tegner til en god aften.

      Slet