torsdag den 6. juni 2019

Så gik den uge også... med gåture, strik og valg..

Gåtur. Solskin. Lun vind
Kastanjeblomstens farver skal ses tæt på.


Snegl på afveje..

Dagens møde med netværksgruppen var i Skjern.

Der blev plads til en gåtur langs Kirkeå gennem Urskoven. 
Solskin og fuglefløjt. 
Grønt, grønnere.. 
Vandløb med Strømskaller.


En flot bro med navn efter en kendt søn af byen. Fotograf og manden, der fik J'et tilbage i Skjern 
På stolpen til højre for skiltet er en QR kode, så man kan skanne og få alle oplysningerne.

Langs stien er opsat  fuglekasser med flotte mønstre støbt af cement.

Virkeligt et flot stisystem, der er skabt langt vandløb gennem byen.

Når jeg nu skulle til Skjern måtte jeg ind og se Patchwork Oasens nye butik.

Skønne stoffer smukt sat op.
God plads og overskueligt.
Fristende.

Der er også et hjørne med broderigarn/tråd.

Jeg kom til at købe noget DMC og et julekit!😇
Det er så dejligt med kvalificeret hjælp til valg af farver 👌


Igår var det både Grundlovsdag og folketingsvalg.
Vi tidligt henne og stemme.
Erik klarede turen ned til stemmelokalet, så han også kunne benytte sin stemmeret.

Turen opad var noget sej!

Så havde vi fri resten af dagen til egne interesser...

Jeg lyttede til grundlovstaler og fulgte med i udviklingen i valget...

Det bliver spændende at følge det videre forløb frem mod regeringsdannelse! 


Det er Hør nr. 7, fra Hyggestrik, jeg har på pindene.

4 kommentarer:

  1. Sejt gået af Erik - det må være en lille sejr hver gang, man oplever at kunne noget, man måske ikke troede man kunne.
    Jeg har meget svært ved at styre mig, når jeg kommer i butikker som Patchworkoasen, så jeg gør det ikke så tit ... kommer altid hjem med noget, jeg ikke vidste, jeg ønskede mig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gjorde godt at kunne gå til valg. Vi havde snakket om at brevstemme fra bilen, men det var ikke nødvendigt.
      Men det er elendige adgangsforhold til et valgsted!
      Ja, jeg blev også svag i koderne. Men synes, jeg beherskede mig! 😇

      Slet
  2. Minderne fra dengang jeg boede i Skjern. Husker blandt andet farveskiftet i åen, dengang Farveriet stadig bestod, og ja, før der blev talt rent vand, biodiversitet etc.
    Skønt Erik kunne klare bakken, gik selv op af den i stedet for trappen, fordi du omtalte den ved EP valget. Jeg kunne godt mærke den er stejl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der blev også fortalt om farveværket, mens vi kiggede ned i det klare vand og fik øje på små fisk.
      Det var godt klaret. Det går stille og roligt fremad. I dag klarede han trapperne op til Photocare.

      Slet