tirsdag den 9. juli 2019

Kombination på pindene.

Det går jo ikke uden at have et strikketøj!

Efter to bluser i hør og Kumulus i det meget glatte Lace trængte jeg til ULD!
Det passer også med de temperaturer vi har p.t.!

Surfede rundt og kiggede bøger...

Og så købte jeg mønstrene til "Striber eller ej" og "1 2 3 Cardigan" hos Ellen Larsen Design. Hun er også Ravelry: Ellen Larsen.

Strikkefastheden passer med mit Tvinni fra Henrichsens Uldspinderi.
Mønstret er et godt grundmønster. Raglan og en fin rund halsudskæring.

Jeg har tidligere strikket efter Pullover fra Knitwear.

Jeg kan godt lide strukturmønstret, men ikke den halsudskæring.
Den er alt for høj og irriterer huden på min hals.

Nu strikker jeg struktur i striber og får en fin halsudskæring!

Mønstertallene blev tilpasset, så strukturmaskerne kunne ligge symmetrisk.

Den har en fin runding...

Ja.. jeg har fiflet og strikket halsen 4 omgange dybere...

Men man skal holde øje med strukturen...
vrang maskerne skal ligge over hinanden.

Så her måtte hæklenålen på gravearbejde!

Arbejdet blev samlet og nu kører det rundt for mig... 😉

Strukturstriber får også arbejdet til at gå hurtigt.
Der sker noget på hver fjerde omgang...

8 kommentarer:

  1. Jeg synes, det strukturmønster er så pænt. Hvordan strikkes det??

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også godt lide at mit strik har lidt liv.. Frem for glat strik.

      Slet
  2. Jeg tror, jeg har fundet strukturmønsteret i hæftet Knitwear/ pullover👍🏻😄.

    SvarSlet
  3. Det bliver spændende med det nye projekt. og godt der sker lidt andet end bare rundt - rundt - rundt og igen rundt.
    I dag får vi da solskin fra morgenstunden og fornemmer vinden har lagt sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Glat rundstrik er så keeeedeligt! Med strukturmønstret får blusen også en smule mere fylde i strikket.
      Ser frem til lidt mere sommerligt vejr😊

      Slet
  4. Jeg er en anelse misundelig på din evne til at få tilpasset halsen til lige præcis den, der passer dig bedst :-) Flot bluse bliver det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er et godt udgangspunkt i Ellen Larsens mønster.. Jeg ville bare have den lidt dybere. Derfor flere omgange med 1 udt i hver side af halsen før afrunding og samling på rundpind.
      Tror det bliver fint med strukturmønstret

      Slet